Grupa CMA CGM poinformowała w ostatnich dnia o dostawie dwóch pierwszych boeingów B777 Freighter oraz zakup dwóch kolejnych dla CMA CGM Air Cargo.
Cztery B777F dołączą do floty CMA CGM
Podczas ceremonii podpisania umowy, która odbyła się w Everett, CMA CGM Air Cargo odebrała 7 czerwca drugiego boeinga 777F, po tym jak 31 maja został dostarczony pierwszy boeinga 777 Freighter. Oba samoloty pochodzą z zamówienia złożonego przez CMA CGM AIR CARGO wiosną 2021 r. Zakup dwóch B777F był pierwszym bezpośrednim zamówieniem od czasu, gdy CMA CGM Group ogłosiła uruchomienie dedykowanego działu transportu lotniczego cargo w marcu 2021 r.
CMA CGM Air Cargo oficjalnie ujawniło również zamówienie na dwa dodatkowe B777 Freighter, które zostaną dostarczone na przełomie 2023 i 2024 r.
Opłacalna inwestycja
Boeing B777F zapewni CMA CGM Air Cargo elastyczność w rozmieszczeniu samolotów w swojej rozwijającej się sieci transportu cargo w Europie, Stanach Zjednoczonych i Azji. Grupa realizuje swoje zobowiązanie do oferowania swoim klientom pełnego zakresu rozwiązań transportowych i logistycznych.
B777F mają zasięg ponad 9200 km i na pokład mogą zabrać 102 tony ładunku, dzięki czemu Silk Way West Airlines może mieć mniej międzylądowań i obniżyć opłaty za dodatkowe lądowania na trasach dalekodystansowych. Dwusilnikowy Boeing B777F jest o około 20 proc. bardziej wydajny i emituje ponad 15 proc. mniej CO2 niż np. MD-11F. Ponadto B777F spełnia surowe wymagania w zakresie ochrony przed hałasem określone w załączniku 16 ICAO, tom I, rozdział 14.
Boeing 777F Freighter jest obecnie najlepiej sprzedającym się frachtowcem Boeinga. Klienci z całego świata zamówili 307 B777F od momentu ogłoszenia tej wersji w 2005 r. W tym rekordowe zamówionych 45 samolotów w 2018 r. Boeing, lider na rynku samolotów towarowych, zapewnia ponad 90 proc. wyspecjalizowanej zdolności przewozowej frachtowców na całym świecie, w tym m.in. nową produkcję i przebudowane frachtowce.
Flota przewoźnika cargo
Flota CMA CGM Air Cargo składa się obecnie z sześciu samolotów: czterech A330-200F i dwóch B777F. Warto wspomnieć, że A330-200F są obsługiwane przez linię Air Belgium. CMA CGM oczekuje na dostawę sześciu samolotów: czterech A350F i dwóch B777F. Linie lotnicze zapowiedziały, że po dostawie nowe samoloty uzupełnią flotę złożoną z co najmniej 12 maszyn Airbusa i Boeinga do 2026 r.