Linia CMA CGM Air Cargo, należąca do grupy CMA CGM, zamówiła cztery dodatkowe airbusy A350F zwiększając tym samym łączną liczbę zamówionych frachtowców do ośmiu samolotów. Przewoźnik poinformował także o tym, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy do floty dołączą kolejne trzy boeingi B777-200F.
Osiem frachtowców A350F pozwoli firmie rozszerzyć zasięg i obsługiwać globalną sieć, spełniając światowe potrzeby logistyczne klientów frachtu lotniczego - czytamy w oświadczeniu firmy. Cała flota ośmiu samolotów będzie własnością podmiotu dominującego czyli firmy CMA CGM. Nowe airbusy mają być dostarczone w latach 2026-2027.
Ponadto CMA CGM Air Cargo odbierze dostawę trzech nowych B777-200F, z których pierwszy ma zostać dostarczony w czerwcu br., drugi w czwartym kwartale teog roku, a trzeci w pierwszym kwartale 2025 r. Pierwsze dwa samoloty, z których jeden będzie obsługiwany przez Atlas Air, będą obsługiwać loty między Europą i Azją a Stanami Zjednoczonymi, obsługując lotniska w Hongkongu (HKG), Seulu (ICN), Chicago (ORD) i Chinach kontynentalnych. CMA CGM nie ujawniło, gdzie rozmieści swoje trzecie B777-200F.
Flota przewoźnika cargoFlota CMA CGM Air Cargo składa się obecnie z pięciu samolotów: trzech A330-200F i dwóch B777F. CMA CGM oczekuje na dostawę 11 samolotów: ośmiu A350F i trzech B777F. Linie lotnicze zapowiedziały, że po dostawie nowe samoloty uzupełnią flotę złożoną z co najmniej 12 maszyn Airbusa i Boeinga do 2026 r.
Airbus A350F
A350F zapewni wydajność i wybór samolotu najnowszej generacji na rynku dużych frachtowców. Dzięki niezrównanej wydajności pod względem spalania paliwa, emisji CO2 i ekonomii, A350F będzie jedynym frachtowcem zdolnym do spełnienia najnowszych wymagań środowiskowych ICAO. Przy podobnej objętości pokładu jak B747F, o 3 tony większej ładowności w porównaniu z B777F i oferując większy zasięg, nowy samolot Airbusa zapewnia solidne możliwości dla operacji przewozu lotniczego cargo. A350F ma wykazać bezkonkurencyjną wydajność paliwową, przy 40 proc. niższym spalaniu paliwa i emisji CO2 w porównaniu do B747F. Jest to decydującą przewagą w stosunku do limitów produkcyjnych od 2028 r. zgodnie z normą ICAO CO2. Dzięki konstrukcji nowej generacji, A350F będzie jedynym dużym frachtowcem zdolnym do spełnienia tego wymogu bez potrzeby ingerencji technicznej.
Do końca marca 2024 r. rodzina A350 zebrała zamówienia na 1277 samolotów A350, w tym 55 maszyn A350F.