Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze rozpatruje oferty w kolejnych przetargach dotyczących rozbudowy Portu Lotniczego Radom oraz planuje ogłosić kolejne. Tymczasem na lotnisku praca wre – od miesięcy wydłużana jest droga startowa, która jest jednym z filarów inwestycji w radomskim porcie.
Postępowania w tokuJak informowaliśmy w ubiegłym tygodniu,
PPL analizuje jedyną ofertę w przetargu na opracowanie koncepcji oraz projektów budowlanych dla rozbudowy lotniska w Radomiu oraz pozyskanie odpowiednich pozwoleń w zakresie inwestycji w porcie.
Chodzi o stworzenie jednej spójnej koncepcji i projektu, który uwzględni wszystkie elementy niezbędne do funkcjonowania lotniska. Propozycja, o 500 tys. zł niższa od budżetu jaki na to zadanie założył inwestor, należy do krakowskiej firmy WLC inżynierowie i opiewa na 2,5 mln zł.
Do udziału w drugim przetargu, na projekt budowy masztów oświetlenia nawigacyjnego drogi startowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, również zgłosił się tylko jeden podmiot. To konsorcjum firm Projekt Plus i Innebo Group, które swoje usługi wyceniło na 602,7 tys. zł (o około 12 tys. zł mniej niż zakłada budżet). Obie oferty są obecnie rozpatrywane przez inwestora. Kolejne postępowania na rozbudowę lotniska powinny zostać ogłoszone w pierwszym kwartale nowego roku.
Terminal i pas startowy – najważniejsze inwestycjeWkrótce możemy się również spodziewać ogłoszenia decyzji o tym,
która firma zbuduje nowy terminal lotniska w Radomiu i podpisania umowy. Najniższą ofertę, która mieści się w założonym przez PPL budżecie (ok. 277 mln. zł) złożyła firma Mirbud – 241 463 414,63 zł. Kolejny oferent – Budimex, założył kwotę 322 257 354 zł, a Hochtief – 335 611 144 zł. Terminal będzie gotowy
latem 2022 roku.
Tymczasem od miesięcy trwają prace przy przedłużeniu i ujednoliceniu nawierzchni radomskiej drogi startowej. Jak dotąd, pomimo sezonu zimowego, robót nie zakłóciła pogoda – więcej nawet, budowlańcy wykonali większość prac, zaplanowanych na wiosnę 2020 roku.
Docelowo pas startowy będzie miał 2,5 km długości i jest obecnie jednym z elementów portu, od którego zależy powodzenie projektu Portu Lotniczego Radom. Wykonawca, firma Max Bögl Polska, ma czas do końca września tego roku, aby inwestycję zrealizować – PPL zapłaci za nią w sumie 146,7 mln zł.