Polskie Linie Lotnicze LOT i United Airlines zrywają codeshare - informuje serwis "AeroRoutes". Przewoźnicy z sojuszu Star Alliance zakończą współpracę pod koniec września.
PLL LOT i United zawarły po raz pierwszy codeshare w październiku 2003 roku. Współpraca narodowego przewoźnika znad Wisły oraz linii lotniczych z Chicago obejmowała w sumie siedemnaście tras z Wietrznego Miasta oraz cztery ze stolicy Polski.
Podróżujący przez port Chicago O'Hare mogli łatwiej przemieścić się lotami United do Atlanty, Charlotte, Cleveland, Dallas-Fort Worth, Denver, Houston, Las Vegas, Los Angeles, Minneapolis-St.Paul, Orlando, Phoenix, Pittsburgh, Portland, San Diego, San Francisco, Seattle i Tampy na Florydzie.
Pasażerowie ze Stanów Zjednoczonych lądujący w Warszawie mogli natomiast szybciej przesiąść się na rejsy do Amsterdamu, Brukseli, Frankfurtu nad Menem i portu Londyn-Heathrow.
Niedawno informowaliśmy, że United Airlines w drugim kwartale zanotowały
trzykrotny wzrost zysku. Przychody przewoźnika przekroczyły 14 mld dolarów, a zysk netto wyniósł ponad miliard dolarów. Osiągnięcie tak dobrych wyników możliwe było dzięki rozbudowie międzynarodowej sieci połączeń oraz utrzymującemu się wśród Amerykanów wysokiemu popytowi na zagraniczne podróże.
Imponująca flota przewoźnika z Chicago składa się z 921 samolotów. Złożone zamówienia obejmują 675 odrzutowców produkcji Airbusa i Boeinga wersji A321neo, A321XLR, A350,
737 MAX (aż 410 odrzutowców wersji -8, -9 i -10) oraz 100 Dreamlinerów 787. Nowoczesne wąskokadłubowce,
w tym dalekiego zasięgu europejskiego producenta, zastąpią starzejące się boeingi 737 i 757, natomiast nowe szerokokadłubowce zastąpią starsze boeingi 767 i 777.