Niemiecki Condor wybrał rodzinę airbusów A320neo do modernizacji swojej floty wąskokadłubowej. Linia planuje użytkowanie 41 samolotów tego typu, w leasingu i poprzez bezpośredni zakup od Airbusa.
Dokładnie rok temu
Condor zamówił nowoczesne samoloty szerokokadłubowe airbusy A330neo, które dadzą sporą zmianę wydajności i ekonomii. A330neo będzie obsługiwać loty przewoźnika w międzynarodowej siatce połączeń dalekodystansowych do obu Ameryk, Afryki, Azji oraz na Karaiby. Teraz przyszedł czas na odświeżenie floty wąskokadłubowej.
- Po wcześniejszej decyzji Condora o zamówieniu A330neo do obsługi połączeń dalekodystansowych, jesteśmy podwójnie wdzięczni, że linia po dokładnym procesie oceny wybrała teraz również rodzinę airbusów A320neo do modernizacji swojej mniejszej floty. Jesteśmy dumni z tak silnego zaufania i witamy Condora jako przyszłego operatora korzystającego wyłącznie z samolotów Airbusa - powiedział Christian Scherer, Chief Commercial Officer i szef Airbus International.
Obecnie wiemy, że niemiecka linia będzie używać dwóch wersji z rodziny neo, a konkretnie 41 samolotów: 13 A320neo i 28 A321neo. Choć niewykluczone, że linia zamówi także A321XLR, ponieważ przewoźnik posiada także opcje i prawa zakupu kolejnych maszyn. Samoloty będą napędzane silnikami Pratt & Whitney, a dokładna konfiguracja pokładu będzie znana pod koniec tego roku. Dostawy tych maszyn zaplanowane są od wiosny 2024 do końca 2027 r. Nowe samoloty zastąpią obecnie użytkowane A320, A321 oraz B757.
- Po tym jak do początku 2024 r. wymienimy całą naszą flotę dalekodystansową na nowoczesne samoloty, logicznym kolejnym krokiem jest dla nas modernizacja również naszej floty krótko- i średniodystansowej. Dzięki nowym samolotom A320neo i A321neo konsekwentnie rozwijamy naszą flotę i siebie jako przedsiębiorstwo, a także dbamy o dążenie do umożliwienia odpowiedzialnego i jednocześnie komfortowego podróżowania ze znacznie zredukowaną emisją CO2, niższym zużyciem paliwa i mniejszym hałasem - powiedział Ralf Teckentrup, prezes zarządu Condor.
Flota
Condora składa się z 56 samolotów: 16 airbusów A320, 10 A321, czterech A330-200, 13 boeingów B757-300 oraz 13 B767-300ER.
Rodzina A320neoRodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 120 firm leasingowych i linii zamówiło 8115 maszyn z rodziny A320neo (73 A319neo, 3801 A320neo, 4241 A321neo), to około 64 proc. rynku wąskokadłubowego dla samolotów powyżej 140 miejsc.