Linie Condor Airlines odebrały wczoraj (24 kwietnia) w Tuluzie pierwszego airbusa A320neo. Pierwsza z 15 przeznaczonych maszyn tego typu dla przewoźnika pochodzi z zamówienia złożonego w 2022 r., a napędzają ją najnowsze silniki Pratt & Whitney.
Najnowszy i pierwszy nowy odebrany airbus A320neo linii Condor, w kolorze jaskrawiej czerwieni (passion red), to maszyna o numerze seryjnym MSN 12031 i rejestracji D-ANCZ wyprodukowana w zakładach Airbusa w Tuluzie. Nowy Airbus napędzany jest silnikami Pratt & Whitney PW1100G i jest leasingowany od firmy Avolon. Samoloty A320neo i A321neo Condora będą obsługiwane w konfiguracji dwuklasowej składającej się z klasy biznes i ekonomicznej w układzie siedzeń 3-3, z czego w klasie biznes środkowy fotel będzie nieaktywny.
Dzięki A320neo Condor odniesie korzyści z najniższych kosztów operacyjnych i najwyższego poziomu komfortu w segmencie wąskokadłubowym, zachowując jednocześnie wysoki stopień podobieństwa z A320ceo. Dostawa wszystkich A320neo zakończy się wiosną 2026 r. Najnowszy nabytek linii wykona pierwszy komercyjny lot 15 maja br. na trasie z Frankfurtu na Majorkę.
- Condor kontynuuje modernizację swojej floty, konsekwentnie łącząc odpowiedzialne podróżowanie z maksymalnym komfortem klienta. Od zeszłego miesiąca latamy wyłącznie nowymi samolotami A330neo na trasach długodystansowych, a teraz rozpoczynamy loty na trasach krótko- i średniodystansowych nowymi samolotami. Już dziś witamy pierwszego A320neo, a pierwszy A321neo dołączy do floty w czerwcu br. Dzięki płynnej kontynuacji odnowy floty na trasach krótko- i średniodystansowych, Condor będzie wkrótce dysponował jedną z najnowocześniejszych flot w Europie - mówi Peter Gerber, CEO Condor.
Innowacyjna kabina zwiększy komfort podróży
Nowy wystrój pokładu ma wiele do zaoferowania, a Condor podkreśla, że nowe, duże schowki na bagaże nad głową mają o 40 proc. większą pojemność i mogą pomieścić nawet o 60 proc. więcej walizek, ponieważ można je układać w pionie (na dłuższym boku). Wystrój kabiny i wejście zostały gruntownie przeprojektowane i wydają się teraz jaśniejsze i bardziej przyjazne. System Human Centric Lighting, specjalnie zaprogramowany, elastyczny system oświetlenia, oświetla kabinę ciepłym czerwonym światłem, stopniowanymi odcieniami pośrednimi do zimniejszego niebieskiego światła. W zależności od pory dnia lub nocy, światło w kabinie samolotu jest w ten sposób dostosowane do biorytmów pasażerów. Komfort siedzenia został również poprawiony: boczne ściany kabiny Airspace zapewniają pasażerom więcej miejsca w obszarze ramion. Przyczynia się do tego również elegancki design i stylowa koncepcja kolorystyczna z subtelnymi paskami w stylu Condor. Ponadto nowoczesne toalety są jeszcze bardziej przydatne dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.
Jak informuje niemiecki przewoźnik w przyszłości portal rozrywkowo-internetowy "FlyConnect" będzie dostępny dla pasażerów we wszystkich klasach podróży na wszystkich lotach obsługiwanych przez nowe samoloty. W portalu FlyConnect pasażerowie będą zakupić różne pakiety danych i przesyłać strumieniowo najnowszy program rozrywkowy z hitami kinowymi, klasykami, filmami dla dzieci i dokumentami lub szeroką gamą muzyki i czasopism na swoich urządzeniach osobistych. Aby móc cieszyć się rozrywką w komfortowych warunkach, w przyszłości przy każdym fotelu przewoźnik zamontuje uchwyt na urządzenie mobilne.
Nowa kabina będzie wyposażona w wygodne fotele firmy Recaro, które oferują więcej udogodnień i komfortu niż wcześniej na lotach krótko- i średniodystansowych. W klasie biznes pasażerowie zasiądą na fotelach Recaro BL3710 z większym rozstawem między rzędami, dłuższym podłokietnikiem i obszernym odchylanym oparciem. Klasa ekonomiczna będzie wyposażona w fotele Recaro SL3710. Oprócz uchwytu na urządzenie mobilne, fotele we wszystkich klasach posiadać będą oddzielne uchwyty na kubki i więcej miejsca do przechowywania w poręcznych kieszeniach.
Flota niemieckiego przewoźnika
Flota linii Condor składa się obecnie z 49 samolotów: 11 airbusów A320, jednego A320neo, 13 A321, 15 A330-900neo oraz dziewięciu boeingów B757-300. Przewoźnik oczekuje na dostawę 52 airbusów: 14 A320neo, 32 A321neo oraz sześciu A330-900neo.
Rodzina A320neo
Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż A320 starszego typu.
Łącznie 130 firm leasingowych i linii zamówiło 10 450 maszyn z rodziny A320neo: 62 A319neo, 4 131 A320neo, 6 257 A321neo, co daje około 62 proc. rynku wąskokadłubowego dla samolotów powyżej 140 miejsc. Do tej pory Airbus dostarczył 3 279 maszyn z rodziny A320neo: 17 A319neo, 1 952 A320neo oraz 1 310 A321neo.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.