Linie Condor Airlines odebrały w ubiegłym tygodniu w Hamburgu pierwszego airbusa A321neo. Pierwsza z 32 przeznaczonych maszyn tego typu dla przewoźnika pochodzi z zamówienia złożonego w 2022 r., a napędzają ją najnowsze silniki Pratt & Whitney.
Najnowszy i pierwszy nowy odebrany airbus A321neo linii Condor, w kolorze jaskrawiej zieleni (island green), to maszyna o numerze seryjnym MSN 11825 i rejestracji D-ANMZ wyprodukowana w zakładach Airbusa w Hamburgu. Nowy samolot napędzany jest silnikami Pratt & Whitney PW1130G i jest leasingowany od firmy Aviation Capital Group (ACG). Maszyny A320neo i A321neo Condora mają być obsługiwane w konfiguracji dwuklasowej składającej się z klasy biznes i ekonomicznej w układzie siedzeń 3-3, z czego w klasie biznes środkowy fotel będzie nieaktywny. Ogólnie nowy A321neo zabierze na pokład 233 pasażerów.
Dzięki A321neo Condor zyska korzyści z najniższych kosztów operacyjnych i najwyższego poziomu komfortu w segmencie wąskokadłubowym, zachowując jednocześnie wysoki stopień podobieństwa z A321ceo. Dostawa wszystkich A321neo zakończy się wiosną 2027 r. Najnowszy nabytek linii wykona pierwszy komercyjny lot w przyszłym miesiącu po tym jak otrzyma nową kabinę w hangarach Lufthansa Technik we Frankfurcie.
- Condor kontynuuje modernizację swojej floty, konsekwentnie łącząc odpowiedzialne podróżowanie z maksymalnym komfortem klienta. Od zeszłego miesiąca latamy wyłącznie nowymi samolotami A330neo na trasach długodystansowych, a teraz rozpoczynamy loty na trasach krótko- i średniodystansowych nowymi samolotami. Niedawno powitaliśmy pierwszego A320neo, a teraz dołączył nasz pierwszy A321neo. Dzięki płynnej kontynuacji odnowy floty Condor będzie wkrótce dysponował jedną z najnowocześniejszych flot w Europie - mówi Peter Gerber, CEO Condor.
Innowacyjna kabina zwiększy komfort podróży
Nowy wystrój pokładu ma wiele do zaoferowania, a Condor podkreśla, że nowe, duże schowki na bagaże nad głową mają o 40 proc. większą pojemność i mogą pomieścić nawet o 60 proc. więcej walizek, ponieważ można je układać w pionie (na dłuższym boku). Wystrój kabiny i wejście zostały gruntownie przeprojektowane i wydają się teraz jaśniejsze i bardziej przyjazne. System Human Centric Lighting, specjalnie zaprogramowany, elastyczny system oświetlenia, oświetla kabinę ciepłym czerwonym światłem, stopniowanymi odcieniami pośrednimi do zimniejszego niebieskiego światła. W zależności od pory dnia lub nocy, światło w kabinie samolotu jest w ten sposób dostosowane do biorytmów pasażerów. Komfort siedzenia został również poprawiony: boczne ściany kabiny Airspace zapewniają pasażerom więcej miejsca w obszarze ramion. Przyczynia się do tego również elegancki design i stylowa koncepcja kolorystyczna z subtelnymi paskami w stylu Condora. Ponadto nowoczesne toalety są jeszcze bardziej dostępne dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.
Jak informuje niemiecki przewoźnik w przyszłości portal rozrywkowo-internetowy "FlyConnect" będzie dostępny dla pasażerów we wszystkich klasach podróży na wszystkich lotach obsługiwanych przez nowe samoloty. W portalu FlyConnect pasażerowie będą zakupić różne pakiety danych i przesyłać strumieniowo najnowszy program rozrywkowy z hitami kinowymi, klasykami, filmami dla dzieci i dokumentami lub szeroką gamą muzyki i czasopism na swoich urządzeniach osobistych.
Flota niemieckiego przewoźnika
Flota linii Condor składa się obecnie z 61 samolotów: 20 airbusów A320, jednego A320neo, 13 A321, jednego A321neo, 17 A330-900neo oraz dziewięciu boeingów B757-300. Przewoźnik oczekuje na dostawę 49 airbusów: 14 A320neo, 31 A321neo oraz czterech A330-900neo.
Rodzina A320neo
Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Łącznie 130 firm leasingowych i linii zamówiło 10 508 maszyn z rodziny A320neo: 67 A319neo, 4 103 A320neo, 6 338 A321neo, co daje około 63 proc. rynku wąskokadłubowego dla samolotów powyżej 140 miejsc. Do tej pory Airbus dostarczył 3 3371 maszyn z rodziny A320neo: 17 A319neo, 1 993 A320neo oraz 1 361 A321neo.