Partner serwisu
Biznes i przemysł

Condor tnie loty w Hamburgu. Niekonkurencyjne środowisko

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Condor tnie loty w Hamburgu. Niekonkurencyjne środowisko
fot. Piotr Bożyk
Condor dołączył do Ryanaira i Eurowings, ograniczając przyszłoroczny program lotów letnich w Hamburgu. Rekreacyjne linie lotnicze z Niemiec wskazują, że wysokie i wciąż rosnące koszty operowania czynią hanzeatyckie lotnisko niekonkurencyjnym, a brak korekty polityki lotniczej doprowadzi niemieckie lotnictwo do głębokiej zapaści.

Mimo że Niemcy nie zdołały w pełni odbudować rynku lotniczego po pandemii, to władze federalne, jak i związkowe usilnie starają się nakładać na branżę kolejne podatki i zwiększać już obowiązujące daniny. Przyjęta polityka utrudnia rentowną działalność liniom lotniczym, co odciąga w czasie odbudowę niemieckiego lotnictwa po kryzysie.

Największy przegrany

Przyszłoroczny sezon letni, kiedy branża notuje doroczny szczyt przewozowy, zapowiada się szczególnie trudno dla hamburskiego portu lotniczego, który zapowiedział kolejny wzrost opłaty pasażerskiej o dziewięć proc. (3,2 euro), gdyż dotychczas Ryanair zdecydował o ograniczeniu programu lotów o 60 proc., a Eurowings (niskokosztowa spółka zależna Lufthansy) podjął decyzję o anulacji ponad 1000 lotów.

Do budżetowych przewoźników dołączyły linie Condor. Zarząd rekreacyjnego operatora z Niemiec postanowił – ze względu na znacznie zwiększone koszty operacji – anulować 13 proc. zaplanowanych na sezon letni 2025 lotów. Na czas nieokreślony zawieszone zostały plany rozwoju bazy na lotnisku w hanzeatyckim mieście portowym.

Z letniego rozkładu Condora w Hamburgu zostaną usunięte całkowicie połączenia na Samos w Grecji, do hiszpańskiej Malagi, z kolei podaż lotów na Kos ulegnie znacznej redukcji. – Nie tylko my ograniczamy moce produkcyjne w Hamburgu, ale także planowany wzrost na lato 2025 r. – jest to logiczna konsekwencja całkowicie nieproporcjonalnego wzrostu opłat – stwierdził Peter Gerber, dyrektor generalny Condora.

Zapaść niemieckiego lotnictwa

– Przy tak znacznie zwiększonych kosztach jesteśmy zmuszeni nie tylko przenieść oferowanie z Hamburga do innych portów, ale także podnieść ceny. Jest to szczególnie godne ubolewania dla naszych klientów, zwłaszcza że Hamburg dysponował niezawodnymi rozwiązaniami, które zapobiegłyby takiemu rozwojowi – zaznaczył Gerber, wskazując na niechęć zarządu lotniska do osiągnięcia porozumienia z liniami lotniczymi.

Przypadek Hamburga wyraźnie pokazuje, że niemieckie lotniska potrzebują jest trwałej i konkurencyjnej struktury kosztów, aby rynek zdołał się odbudować. W przeciwnym razie linie lotnicze będą dalej ograniczać oferowaną przepustowość. Szef Condora apeluje, aby politycy pilnie dokonali korekty lotniczej polityki, jeśli nie chcą, aby Niemcy, które są jednym z największych unijnych rynków lotniczych, doznały zapaści kluczowej branży.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Condor odebrał pierwszego airbusa A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Condor odebrał pierwszego airbusa A321neo

Piotr Bożyk 25 czerwca 2024

Ryanair wygrywa. Pomoc publiczna dla Condora anulowana

Prawo i polityka

Condor odebrał pierwszego airbusa A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Condor odebrał pierwszego airbusa A320neo

Piotr Bożyk 25 kwietnia 2024

Condor doleci jesienią do Tajlandii oraz Dubaju

Pasażer i linie lotnicze

Condor doleci jesienią do Tajlandii oraz Dubaju

Rafał Dybiński 19 lutego 2024

Condor ma nowego prezesa. Był długo związany z Lufthansą

Pasażer i linie lotnicze

Condor zamawia kolejne airbusy A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Condor zamawia kolejne airbusy A330neo

Piotr Bożyk 31 października 2023

Zobacz również:

Condor odebrał pierwszego airbusa A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Condor odebrał pierwszego airbusa A321neo

Piotr Bożyk 25 czerwca 2024

Ryanair wygrywa. Pomoc publiczna dla Condora anulowana

Prawo i polityka

Condor odebrał pierwszego airbusa A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Condor odebrał pierwszego airbusa A320neo

Piotr Bożyk 25 kwietnia 2024

Condor doleci jesienią do Tajlandii oraz Dubaju

Pasażer i linie lotnicze

Condor doleci jesienią do Tajlandii oraz Dubaju

Rafał Dybiński 19 lutego 2024

Condor ma nowego prezesa. Był długo związany z Lufthansą

Pasażer i linie lotnicze

Condor zamawia kolejne airbusy A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Condor zamawia kolejne airbusy A330neo

Piotr Bożyk 31 października 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5