Niemiecki Condor wybrał A330neo do odnowienia swojej floty dalekodystansowej. Linia planuje użytkowanie 16 samolotów tego nowego i bardziej wydajnego typu i właśnie odpisała umowę z Airbusem na zakup siedmiu samolotów A330-900neo oraz potwierdziła leasing kolejnych dziewięciu takich maszyn.
Condor to pierwsza linia w Niemczech, która zamówiła nowoczesne samoloty szerokokadłubowe airbusa A330neo, które dadzą sporą zmianę wydajności i ekonomii. A330neo będzie obsługiwać loty przewoźnika w międzynarodowej siatce połączeń dalekodystansowych do obu Ameryk, Afryki, Azji oraz na Karaiby. Tym samym potwierdziła się informacja, o której pisaliśmy w artykule "
Condor zamówi 16 airbusów A330-900? Jeśli KE zaakceptuje inwestora".
– Jesteśmy dumni z bycia pierwszym niemieckim klientem wprowadzającym A330neo na rynek. Dzięki najnowszej technologii i maksymalnej wydajności, polecimy naszym nowym samolotem już jesienią 2022 r. ze zużyciem paliwa na poziomie zaledwie 2,1 litrów na pasażera na 100 kilometrów. Dzięki tej wartości jesteśmy liderem w Niemczech i jako najpopularniejsza linia wakacyjna, konsekwentnie będziemy łączyć tematy zrównoważonego rozwoju i wakacji. Na pokładzie nasi klienci mogą spodziewać się najwyższego poziomu komfortu w zupełnie nowej klasie biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej. Nie możemy się doczekać naszego nowego samolotu i udanej współpracy z Airbusem – powiedział Ralf Teckentrup, dyrektor generalny Condora.
Airbus A330-900 będzie doskonałym zamiennikiem dla 15 latających B767 zarówno pod względem ekonomicznym jak i środowiskowym. Dzięki średniej pojemności i dużemu zasięgowi (ponad 13,3 tys. km), A330neo uchodzi za idealny samolot wspierający przewoźników lotniczych w odbudowie biznesu po pandemii COVID-19. Samolot będzie posiadał konfigurację trzech klas podróży: biznes, premium i ekonomiczną z około 280 fotelami, czyli o 20-25 więcej niż obecnie użytkowane B767.
– Jesteśmy dumni, że tak wymagająca linia lotnicza jak Condor wybrała nasz najnowocześniejszy samolot A330neo, budując przyszłość swojej floty szerokokadłubowej w nieustannym dążeniu do obniżenia kosztów operacyjnych i zapewnienia komfortu pasażerom. Eksploatując obok siebie samoloty A320 i A330neo, linie skorzystają ze wszystkich zalet ekonomii wspólnych tych dwóch produktów. A330neo po raz kolejny wygrał wnikliwą rywalizację, podobnie jak w zdecydowanej większości konkurencyjnych ocen w ciągu ostatnich trzech lat. Decyzja Condora o modernizacji floty dalekodystansowej samolotami A330neo wyznacza nowy punkt odniesienia w dążeniu linii do bardziej zrównoważonego latania – powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa.
Flota linii Condor składa się obecnie z 50 samolotów: 12 airbusów A320, 10 A321, 13 boeingów B757-300 oraz 15 B767-300ER. Przewoźnik oczekuje na dostawę 17 airbusów: jednego A320 oraz 16 A330-900neo.
A330neo – nowy szerokokadłubowy samolot w rodzinie Airbusa
A330neo jest produkowany w dwóch wersjach A330-800neo oraz A330-900neo. Ten ostatni zmniejszy zużycie paliwa o ponad 14 proc. na jeden fotel w porównaniu z obecnymi A330, co uczyni go jednym z najbardziej oszczędnych, średniego zasięgu samolotów szerokokadłubowych na rynku. A330neo jest wyposażony w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000 o większej średnicy (112 cali). Skrzydła samolotu są wzorowane na A350 co spowodowało ich wydłużenie z 60.3m do 64m. Nowe maszyny w wersji -900 zabiorą 10 pasażerów więcej, w typowej dwuklasowej konfiguracji, a ich zasięg zwiększony będzie o 400 mil morskich (740 km). Airbus sprzedał 331 maszyn A330neo: 15 A330-800neo oraz 316 A330-900neo. Producent z Tuluzy do tej pory dostarczył 63 A330neo: cztery A330-800 oraz 59 A330-900.
Warto dodać, że rodzina A330 to najpopularniejsze szerokokadłubowe modele Airbusa. Do tej pory producent zebrał zamówienia na 1811 samolotów, z czego 1518 zostało już dostarczonych. Większość kontraktów (1096) stanowi większy wariant -300 oraz -900neo. Od kwietnia 2020 r. A330 są produkowane w tempie dwóch sztuk miesięcznie. Obecnie na dostawę oczekują 293 samoloty A330, w tym jeden w wersji cargo oraz pięć wojskowych (A330 MRTT). Więcej na temat nowego airbusa A330neo w naszym artykule "
Podsumowanie: Jaki będzie A330neo?".