Zaledwie sześć miesięcy po pierwszym zamówieniu linia Congo Airways ponownie zamawia dwa embraery z rodziny E2. Tym razem te największe E195-E2. Dotychczasowe zamówienie zawierało dwa E190-E2. Transakcja dotycząca czterech samolotów ma łączną wartość 272 mln dolarów amerykańskich według aktualnych cen katalogowych.
– Widzimy szansę na naszym rynku, w obliczu kryzysu którego wszyscy stoimy, aby Congo Airways wyrosło na silniejszego przewoźnika. Dlatego też nie czekaliśmy z kolejnym zamówieniem. Te nowe odrzutowce pozwolą nam rozszerzyć naszą regionalną siatkę połączeń zarówno pasażerskich jak i towarowych do miejsc o dużym popycie, takich jak Kapsztad, Johannesburg i Abidżan. Przygotowując się na przyszły sukces, będziemy dysponować elastycznością i odpowiedniej wielkości samolotem po powrocie na rynek powiedział Desire Bantu, CEO Congo Airways.
Pokład E195-E2 będzie skonfigurowany dla 120 pasażerów w dwóch klasach podróży: 12 w klasie biznes (2-1) oraz 108 w ekonomicznej (2-2) co da dodatkowe 25 proc. pojemności w porównaniu z konfiguracją 96 foteli wybraną przez Congo Airways dla E190-E2. Oczekuje się, że dostawy na E-Jetów E2 rozpoczną się w 2022 r., a Embraer i Congo Airways będą nadal analizować potencjał przewidywania początku dostaw. Obecnie w Afryce operuje 206 samolotów Embraera w 56 liniach lotniczych i w 29 krajach.
– Afryka zbyt długo była postrzegana jako rynek głównie niskich częstotliwości i długich, nierentownych tras. W miarę jak linie lotnicze zwiększają działalność, rodzina samolotów E2 jest idealnie stworzony na trasach o średniej długości. Congo Airways skorzysta z elastyczności zapewnianej przez wspólny kokpit w rodzinie odrzutowców E2, co oznacza, że ich załogi mogą płynnie przechodzić między wariantami – powiedział Cesar Pereira, wiceprezes Embraer Commercial Aviation na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.
E195-E2 – największy w rodzinie E-Jetów E2
Nowy embraer, największy w rodzinie zmodernizowanych odrzutowców regionalnych E2, to równocześnie największy samolot kiedykolwiek produkowany w Brazylii. Samolot może przewozić do 146 pasażerów w konfiguracji jednoklasowej oraz 130 w konfiguracji dwóch klas. Maszyna została powiększona o maksymalnie 18 miejsc w stosunku do obecnego wariantu E195, posiada też zasięg większy o 450 mil morskich (833 km), który wynosi 2600 mil morskich (4800 km). Samoloty E2 są o ponad 20 proc. tańsze w użytkowaniu niż obecna generacja odrzutowców embraera. Dzięki powiększeniu modelu E195-E2 Embraer konkuruje przede wszystkim z airbusem A220-100, a nie z tylko rodziną dawnych bombardierów CRJ1000, jak do tej pory.
Flota Congo Airways
Obecnie we flocie przewoźnika znajdują się cztery samoloty: dwa airbusy A320 oraz dwa bombardiery Q400. Linia oczekuje na dostawę czterech embraerów: dwóch E190-E2 oraz dwóch E195-E2.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.