Partner serwisu
Biznes i przemysł

Coraz bliżej powrotu Jet Airways

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-05-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Coraz bliżej powrotu Jet Airways
fot. Jet Airways/Twitter
Indyjskie linie lotnicze Jet Airways wykonały pierwszy rejs testowy. Po wykonaniu co najmniej pięciu takich lotów bez żadnych niepożądanych zdarzeń, linie lotnicze będą mogły otrzymać certyfikat operatora lotniczego (AOC) i ponownie rozpocząć pasażerski przewóz lotniczy. Jet Airways 2.0 poprzez swoje działania są transparentne, nie tak jak ich poprzednik.

Przewoźnik informuje o wszystkich o postępach w zbliżaniu się do uruchomienia normalnych operacji. W zeszłym miesiącu wydał oficjalne oświadczenie, że wznowienie działalności przewoźnika przebiega pomyślnie, a zespół ściśle współpracuje z Ministerstwem Lotnictwa Cywilnego (MoCA), rządem Indii i Dyrekcją Generalną Lotnictwa Cywilnego (DGCA) w celu uzyskania wszystkich niezbędnych zgód.

Jet Airways 2.0, pod przewodnictwem nowych właścicieli, będą obsługiwać loty próbne w pierwszej połowie maja, ponieważ ma przewoźnik chce rozpocząć działalność komercyjną w trzecim kwartale br. – 5 maja, w nasze 29. urodziny, Jet Airways znów poleciał! Emocjonalny dzień dla nas wszystkich, którzy czekaliśmy, pracowaliśmy i modliliśmy się o ten dzień, a także dla lojalnych klientów Jet, którzy nie mogą się doczekać, aż Jet ponownie rozpocznie działalność – napisały na Twitterze linie lotnicze.

Loty próbne od 5 maja

Sanjiv Kapoor, nowo mianowany dyrektor generalny Jet Airways, potwierdził na Twitterze, że boeing 737-800 o rejestracji VT-SXE będzie wykonywał loty testowe celu odzyskania zezwolenia na wykonywanie operacji lotniczych. Samolot był od grudnia zaparkowany w hangarze na lotnisku w Hyderabadzie. W czwartek (5 maja) samolot odleciał do Nowego Delhi, gdzie będzie wykonywał loty próbne.

Samolot, o którym mowa, VT-SXE, rozpoczął swoją działalność jako VT-JGU, dostarczony do Jet Airways w lutym 2007 roku. 15-letni samolot następnie był użytkowany przez tanie linie lotnicze z Indii – SpiceJet. Była to jedna z 30 maszyn, która została przejęta przez niskokosztowca. Od 2019 roku samolot nosi obecne numery rejestracyjne.

Linie lotnicze są o krok bliżej do stworzenia historii w indyjskim lotnictwie. Do tej pory żaden operator lotniczy w Indiach nie był w stanie wznowić działalności po zawieszeniu przez indyjskiego regulatora lotniczego certyfikatu operacyjnego. Ma to podłoże w kontekście Kodeksu Upadłościowego, który został uchwalona w 2016 roku, a następnie w prawie postępowań przed Krajowym Trybunałem Prawa Spółek, które pozwalają na taki precedens.

Co najmniej pięć lotów udowadniających

W ciągu najbliższych kilku dni samolot będzie latał wiele razy w ramach tzw. lotów udowadniających (ang. proving flights). DGCA stwierdza, że linie lotnicze „będą musiały wykonać co najmniej pięć odcinków lotu na zamierzonych trasach, o łącznym czasie trwania nie krótszym niż 10 godzin lotu” przed uzyskaniem AOC.

Przedstawiciele indyjskiego regulatora lotniczego i personelu przewoźnika będą obecni na testowych lotach. Pracownicy zatrudnieni przez Jet Airways zajmą miejsca, jakby byli zwykłymi pasażerami. Podczas tych lotów testowane są różne standardy usług, a czasami symulowane są sytuacje, aby sprawdzić, czy reakcja jest zgodna z instrukcjami przekazanymi przez linie lotnicze do regulatora. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, AOC jest zazwyczaj przyznawany w ciągu kilku tygodni.

Tanie linie lotnicze AirAsia India rozpoczęły działalność w czerwcu 2014 roku. Loty testowe odbyły się w pierwszym tygodniu maja 2014 roku. Przed uzyskaniem AOC przewoźnik wykonał następujące rejsy: Ćenaj – Koczin, Koczin – Bangalore, Bangalore – Ćenaj oraz Ćenaj – Kalkuta – Ćenaj. Linie lotnicze Vistara, aby ukończyć pięć próbnych lotów, wykonały rejsy Delhi – Mumbaj – Ahmedabad – Delhi pierwszego dnia oraz Delhi – Jaipur – Delhi następnego dnia. Próbne rejsy odbyły się 4 i 5 grudnia 2014 roku.

AOC, sprzedaż biletów i pierwszy rejs

Lot testowy może obejmować miejsce docelowe, do którego linie lotnicze chce wykonywać rejsy, ale niekoniecznie w momencie rozpoczęcia działalności. Na przykład Vistara obsługiwała loty testowe do Jaipuru – miasta, którego nie obsługuje nawet teraz. Po uzyskaniu AOC operator może formalnie poprosić o uzyskanie slotów na lotniskach i złożyć harmonogram swojej siatki połączeń w DGCA. Po zatwierdzeniu, linie mogą rozpocząć sprzedaż biletów. Chociaż czas między otwarciem sprzedaży a faktycznym lotem jest bardzo krótki, linie lotnicze chętniej rozpoczynają działalność w krótkim czasie.

Na początku 2019 roku Jet Airways obsługiwały 26 samolotów. W skład floty wchodziły airbusy A330, boeing 777, 737-800 oraz regionalne ATR-y. Linie latały do różnych miejsc docelowych w Indiach, Azji, Europie, Ameryce Północnej oraz na Bliskim Wschodzie. Samoloty przewoźnika lądowały np. w Amsterdamie, Bangkoku, Doha, Dubaju, Londynie, Nowym Jorku, Singapurze, Toronto czy Paryżu. W kwietniu 2019 roku linie lotnicze napotkały trudności finansowe i odwołały wszystkie loty międzynarodowe, budząc wątpliwości co do przetrwania w ciągu najbliższych kilku dni. Po kilku dniach przewoźnik zawiesił także loty w Indiach.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Jet Airways krok od upadłości

Biznes i przemysł

Jet Airways krok od upadłości

Aleksander Domański 25 czerwca 2019

Jet Airways liczy na pozyskanie nowych inwestorów

Biznes i przemysł

Jet Airways liczy na pozyskanie nowych inwestorów

Justyna Urbaniak 24 kwietnia 2019

Jet Airways zawiesza operacje lotnicze. Bankructwo blisko?

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Jet Airways krok od upadłości

Biznes i przemysł

Jet Airways krok od upadłości

Aleksander Domański 25 czerwca 2019

Jet Airways liczy na pozyskanie nowych inwestorów

Biznes i przemysł

Jet Airways liczy na pozyskanie nowych inwestorów

Justyna Urbaniak 24 kwietnia 2019

Jet Airways zawiesza operacje lotnicze. Bankructwo blisko?

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5