Budowa autostrady łączącej Pekin z nowo powstającym lotniskiem została ukończona w 70 proc, poinformowała Miejski Komisja Transportu Pekinu. Poznaliśmy także szczegóły powstającej inwestycji.
Nowe lotnisko, położone na granicy Pekinu oraz miasta Langfang w prowincji Hebei, we wrześniu tego roku otrzymało oficjalną nazwę Beijing Daxing International Airport. Aby zachować spójność nazewnictwa, nowo powstająca autostrada otrzyma nazwę "Beijing Daxing International Airport Highway”, poinformowało biuro Komisji.
Zgodnie z zaprezentowanymi w tym tygodniu informacjami, do tej pory ukończona została podbudowa autostrady, a budowa wkroczyła w fazę wylewania asfaltu. Inwestor zapowiada, że autostrada będzie gotowa w pierwszej połowie przyszłego roku.
Z lotniska do granic miasta w 20 min
Autostrada będzie jednym z elementów pięciu pionowych oraz dwóch poziomych sieci zintegrowanego transportu wokół portu lotniczego Daxing. Rozpocznie się na wysokości mostu Tuanhe na piątej południowej obwodnicy Pekinu, łącząc ten punkt z położoną 27 km dalej północną obwodnicą lotniska.
Droga będzie dysponowała ośmioma pasami ruchu i zaprojektowana została do obsługi pojazdów poruszających się z maksymalną prędkością 120km/h. W chwili otwarcia nowej autostrady, możliwe będzie dojechanie samochodem z piątej obwodnicy Pekinu na lotnisko w około 20 minut.
Nowa inwestycja drogowa będzie uwzględniała liczne udogodnienia inżynieryjne, umożliwiające jak najbezpieczniejsze i najwygodniejsze poruszanie się. Do wierzchniej warstwy asfaltu zostały dodane materiały wspomagające automatyczne topnienie śniegu zimą, a już w grudniu rozpocznie się proces budowy wiaduktów zapewniających bezkolizyjne przecięcie linii kolejowej, linii kolei wysokiej prędkości oraz dróg. Ta faza budowy będzie najbardziej widowiskowa, ale również najbardziej skomplikowana w organizacji i koordynacji, gdyż sam proces przewieszenia czterech mostów ma trwać dokładnie 100 minut, zdradził starszy stopniem urzędnik z Komisji Transportu.
Dobre skomunikowanie zadecyduje o sukcesie lotniska
Potwierdzenie, że autostrada łącząca nowe lotnisko z miastem zostanie ukończona na czas, to dobra wiadomość dla rozwoju nowego portu lotniczego, która rozwiewa część niepewności dotyczącej skomunikowania Pekinu z Daxing Airport. Niedawno część ekspertów sugerowała, że 46 km oddzielających nowe lotnisko od Placu Tian’anmen w Pekinie może być odległością trudną do zaakceptowania dla wielu pasażerów.
– Wadą nowego lotniska jest to, że położone jest za daleko od centrum i w dalszym ciągu istnieją niepewności dotyczące połączeń. Położenie geograficzne jest kluczowym czynnikiem w sektorze lotnictwa cywilnego – mówił Zhanfu Yu, partner w firmie Roland Berger Strategy Consultants, cytowany przez 21st Century Business Herald.
Na poparcie swoich argumentów, Yu przytaczał historię inauguracji portu lotniczego Szanghaj Pudong. Gdy lotnisko to rozpoczęło operacje, linie lotnicze China Eastern zmuszone były obniżyć ceny biletów na trasie z Pekinu do Szanghaju o 20 proc. by zachęcić pasażerów do korzystania z nowego portu lotniczego. Podobna sytuacja, zdaniem Yu, może dotyczyć nowego lotniska w Pekinie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.