Spółka CPK podjęła decyzję o przesunięciu terminu składania ofert w postępowaniach na audyt części kolejowej, lotniskowej, marketingowej oraz innych projektów na koniec maja. Pierwotnie oferentów we wszystkich czterech postępowaniach mieliśmy poznać w kwietniu.
W przypadku
audytu części kolejowej otwarcie ofert miało nastąpić 24 kwietnia, natomiast w przypadku części lotniskowej otwarcie ofert wyznaczono na 30 kwietnia. Teraz spółka CPK podjęła decyzję o opóźnieniu terminu składania ofert do 24 maja w przypadku części kolejowej i marketingowej oraz 29 maja w przypadku części lotniskowej oraz innych projektów.
Wcześniej
z powodu braku ofert nie rozstrzygnięto przetargu na „Audyt dotychczasowej działalności spółki CPK sp. z o.o. w obszarze finansowym”. Otwarcie ofert w tym postępowaniu nastąpiło 27 marca, ale po minięciu wskazanego terminu w serwisie przetargowym CPK nie pojawiła się informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty.
"Spółka CPK dała potencjalnym oferentom dodatkowy miesiąc na przygotowanie ofert w przetargach na audyty zewnętrzne. Dla audytów w części kolejowej i z obszaru marketingu nowy termin otwarcia ofert to 24 maja, a dla audytu dotyczącego innych projektów i z obszaru lotniskowego 29 maja" – czytamy w oficjalnym komunikacie.
"Spółka CPK zdecydowała o zmianie terminu na składanie ofert w przetargach na przeprowadzenie audytów zewnętrznych z uwagi na szeroki zakres zagadnień objętych planowanymi audytami. Do tej pory, od ogłoszenia postępowań, do wszystkich przetargów wpłynęło ponad 350 zapytań od potencjalnych oferentów. Spółce zależy na otrzymaniu jak największej liczby ofert” – dodano w komunikacie spółki.
O najbliższych działaniach związanych z CPK mówił nam niedawno Maciej Lasek, sekretarz stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, pełnomocnik ds. CPK. Według niego największym wyzwaniem jest teraz zapewnienie przepustowości lotniczej Mazowsza, która zbliża się do wyczerpania. Już w tym roku Lotnisko Chopina może osiągnąć maksimum możliwości, a po 2035 roku i tak będzie za małe.
Obecnie największe emocje budzi komponent kolejowy CPK. – Należy mentalnie odłączyć się od modelu piasta i szprychy – stwierdził nowy przewodniczący Rady Nadzorczej CPK Zbigniew Szafrański. Spółka potwierdza kontynuację najbardziej zaawansowanych przygotowań linii ,,Y" Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław i Katowice – Ostrawa.
Pozostałe elementy komponentu kolejowego mają zostać gruntownie przeanalizowane pod kątem zasadności.