Spółka Centralny Port Komunikacyjny otworzyła oferty w przetargu na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla nowych linii kolejowych 85 na odcinku Łódź – Sieradz Północny i 86 na odcinku Sieradz Północny – Wrocław Główny w standardzie kolei dużych prędkości. Wystartowały cztery firmy, ale złożone oferty ponad dwukrotnie przewyższają założony budżet zamawiającego – to schemat znany ze wszystkich innych przetargów CPK na STEŚ dla nowych odcinków linii kolejowych.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami studium wykonalności dla projektu budowy linii kolejowej nr 85 na odcinku Łódź – Sieradz Północny i linii kolejowej nr 86 na odcinku Sieradz Północny – Kępno – Czernica Wrocławska – Wrocław Główny. Celem opracowania jest przygotowanie dokumentacji, wraz ze wskazaniem rekomendowanego przebiegu linii kolejowej w ramach projektu, w zakresie koniecznym do prowadzenia działań w kolejnych etapach procesu inwestycyjnego. Więcej o założeniach pisaliśmy
tutaj.
Dzisiaj (29 marca) minął termin składania ofert. Wpłynęły cztery oferty, które – tak jak w poprzednich przetargach – znacząco przewyższają budżet określony na 17,853 mln zł netto (21,959 mln zł brutto). Konsorcjum firm Multiconsult Polska, Arcadis, Transprojekt Gdański i IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo proponuje 38,147 mln zł netto (46,921 mln zł brutto). Konsorcjum firm Voessing Polska i Instytut Kolejnitwa oferuje 47,050 mln zł netto (57,872 mln zł brutto), konsorcjum Egis Poland, Egis Rail, Jaf-Geotechnika – 47,500 mln zł netto (58,425 mln zł brutto), a firma BBF – 54,800 mln zł netto (67,404 mln zł brutto).
CPK otworzył już oferty na inne elementy tej „szprychy” – studium linii
na odcinku Warszawa – Łódź, studium
węzła kolejowego kolejowego CPK przy przyszłym lotnisku. Poznaliśmy tez oferty na wykonanie dokumentacji projektowej dla
budowy tunelu dalekobieżnego KDP pod Łodzią.