Centralny Port Komunikacyjny otworzył oferty w pierwszym przetargu na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla nowej linii kolejowej nr 58 Łętownia – Rzeszów wraz z linią nr 632 do lotniska Rzeszów Jasionka (42 km). Wystartowało siedem firm z ofertami na kwoty od 12 mln zł do 45,5 mln zł. To dużo powyżej zaplanowanego budżetu.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla projektu budowy linii kolejowej nr 58 Łętownia – Rzeszów oraz nr 632 do lotniska Rzeszów-Jasionka. To element szprychy nr 6. Celem opracowania jest przygotowanie dokumentacji, wraz ze wskazaniem rekomendowanego przebiegu linii kolejowej.
Projekt zakłada budowę nowej linii kolejowej nr 58 – od połączenia z linią nr 68 na odcinku pomiędzy stacjami Rudnik nad Sanem i Łętownia do połączenia z linią nr 91 na odcinku pomiędzy stacjami Rzeszów Główny i Strażów. Drugim elementem jest budowa nowej linii nr 632 – łączącej linię nr 58 z portem lotniczym Rzeszów-Jasionka i liniami kolejowymi nr 71 w rejonie przystanku Rogoźnica koło Rzeszowa oraz nr 91 w okolicy stacji Świlcza.
Wśród celów szczegółowych inwestycji znajdują się poprawa konkurencyjności kolei na trasie CPK – Warszawa – Radom – Ostrowiec Świętokrzyski – Stalowa Wola – Rzeszów, stworzenie szybkiego połączenia między Rzeszowem, Warszawą i CPK, zwiększenie przepustowości linii kolejowych nr 71 i 91 na rzecz pasażerskiego ruchu regionalnego i ruchu towarowego, poprzez przeniesienie na linię nr 58 części ruchu dalekobieżnego. Zamawiający zakłada, że efektem inwestycji będzie ograniczanie wykluczenia komunikacyjnego w transporcie kolejowym i poprawa powiązań o zasięgu regionalnym, w tym dojazdów do Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka, a także zaspokojenie potrzeb komunikacyjnych północnych rejonów woj. podkarpackiego.
Dla linii nr 58 założono prędkość projektową do 250 km/h, a dla linii nr 632 – do 120 km/h. Infrastruktura ma być przeznaczona do ruchu mieszanego: pasażerskiego z dopuszczeniem ruchu towarowego. Założono obsługę pociągów towarowych o długości 750 m i zasilanie 3 kV DC (w trakcie postępowania zrezygnowano z 25 kV AC).
Dzisiaj (17 marca) minął termin składania ofert. Wystartowało siedem firm. Oferty są bardzo rozpięte cenowo, ale wszystkie sporo przewyższają budżet określony na 4,588 mln zł brutto. Konsorcjum firm BBF, Ingerop Polska i Safege AS proponuje 11,973 mln zł brutto, Databout – 15,092 mln zł, konsorcjum pod przewodnictwem IDOM-Inżynieria, Architektura i Doradztwo – 16,376 mln zł, konsorcjum firm Egis-Poland, Egis Rail i Jaf-Geotechnika – 18,272 mln zł brutto, konsorcjum firm Multiconsult Polska, Arcadis, Transprojekt Gdański – 24,354 mln zł brutto, konsorcjum Voessling Polska, Infra Centrum Doradztwa – 45,498 mln zł, TPF z Warszawy – 45,508 mln zł.
O wyborze decydują cena (70%) i doświadczenie personelu (30%). Na wykonanie całości przeznaczono 570 dni.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.