Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

CPK: Jeszcze nie czas na Magrail

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
CPK/ Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
CPK: Jeszcze nie czas na Magrail
fot. Nevomo
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zapewnia, że utrzymuje kontakty robocze z twórcami projektu Magrail, czyli kolei magnetycznej. Według przedstawicieli przyszłego Portu Solidarność zastosowanie takiego rozwiązania na szprychach CPK byłoby jednak mocno przedwczesne z uwagi na wstępną fazę zaawansowania tej innowacyjnej koncepcji.

W ramach największej krajowej inwestycji infrastrukturalnej przygotowywana jest budowa 12 tras kolejowych, w tym 10 tzw. szprych prowadzących z różnych regionów Polski do Warszawy i CPK. W sumie to 30 zadań inwestycyjnych i 1789 km nowych linii kolejowych, które mają zostać zrealizowane do końca 2034 r. Dla ponad 700 km z tych linii trwają od ub. roku inwentaryzacje przyrodnicze, a obecnie rozstrzygane są przetargi na dalsze prace przygotowawcze (STEŚ).

W pierwszym etapie, który powinien być gotowy przed uzyskaniem przez Port Solidarność zdolności operacyjnej, wybudowane zostanie m.in. 140 km nowych linii na trasie Warszawa – CPK – Łódź, czyli kluczowy fragment tzw. igreka. Podstawowym założeniem programu jest to, aby z większości dużych polskich miast dało się dotrzeć do CPK i Warszawy w czasie do 2,5 godz. – Założenia projektu są takie, że pajęczyna połączeń KDP powstanie w systemie kolei konwencjonalnej: zakładaną maksymalna prędkością eksploatacyjną 250 km/godz. (prędkością projektową 350 km/godz.) i systemem zasilania na kluczowych odcinkach 25 kV AC – wyjaśnia Konrad Majszyk, rzecznik CPK.

Przedstawiciel CPK podkreśla przy tym, że spółka jest otwarta na innowacje, dlatego z uwagą przygląda się wstępnym planom koncepcji Magrail, czyli kolei magnetycznej, którą da się uruchomić na konwencjonalnych liniach kolejowych. – Z twórcami tego projektu utrzymujemy też kontakty robocze – dodaje Majszyk i nie wyklucza dalszej współpracy. Szerzej o pomyśle Nevomo na wdrożenie takich rozwiązań w ramach inwestycji realizowanych przez CPK piszemy w tekście pt. IDOM i Nevomo: Magrail można wdrożyć budując CPK.

– Niemniej deklarowanie zastosowanie takiego rozwiązania na szprychach CPK byłoby mocno przedwczesne z uwagi na wstępną fazę zaawansowania koncepcji Magrail. Dlatego dotychczasowe założenia techniczne inwestycji kolejowych CPK, z których pierwsze mają być uruchamiane już w drugiej połowie obecnej dekady, pozostają niezmienione – podkreślił na koniec Majszyk.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Pociągi magnetyczne na konwencjonalnych liniach kolejowych?

Biznes i przemysł

Pociągi magnetyczne na konwencjonalnych liniach kolejowych?

Mikołaj Kobryński 06 września 2023

Nevomo ma umowę o współpracy z SNCF

Biznes i przemysł

Nevomo ma umowę o współpracy z SNCF

inf. pras 22 marca 2023

Nevomo przeprowadziło testy Magrail na torze 1000 mm

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Pociągi magnetyczne na konwencjonalnych liniach kolejowych?

Biznes i przemysł

Pociągi magnetyczne na konwencjonalnych liniach kolejowych?

Mikołaj Kobryński 06 września 2023

Nevomo ma umowę o współpracy z SNCF

Biznes i przemysł

Nevomo ma umowę o współpracy z SNCF

inf. pras 22 marca 2023

Nevomo przeprowadziło testy Magrail na torze 1000 mm

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5