CPK nie powtórzy postępowania na audyt harmonogramu dla części lotniskowej i kolejowej w dotychczasowej formie. Ocena harmonogramów zostanie wykonana w ramach przetargów na audyty projektowe w zakresie kolejowym i lotniskowym.
28 lutego C
PK unieważniło przetarg na Przeprowadzenie audytu w zakresie weryfikacji i oceny harmonogramów Spółki Centralny Port Komunikacyjny dla części lotniskowej oraz kolejowej (w zakresie linii kolejowych tzw. „Y”), w którym najkorzystniejszą ofertę na ten zakres konsorcjum firm HMH, Projekt Plus i TECH-TOR. Postępowanie to wzbudziło wiele emocji w mediach społecznościowych, a samo CPK napisało, że decyzję podjęto "w trosce o zapewnienie najwyższej jakości audytu".
Dzisiaj dowiedzieliśmy, że w związku z unieważnieniem tego postępowania, który był prowadzony jako postępowanie regulaminowe (tzn. nie w oparciu o Prawo zamówień publicznych), nie zostanie powtórzone w tej formie. Zamiast tego zakresy podlegające audytowi w ramach postępowania na harmonogramy w obszarze lotniczym i kolejowym zostaną podzielone i następnie włączone w zakres prowadzonych już postępowań na audytorów w obszarze projektowym – dla części kolejowej i lotniskowej.
– Takie rozwiązanie powinno pozwolić zaoszczędzić czas, zapewniając jednocześnie wymagane doświadczenie i umiejętności audytorów, których zadaniem będzie weryfikacja i ocena harmonogramów CPK – podkreśla CPK.
Taka decyzja ma jednak swoje konsekwencje dla terminów realizacji prac.
Unieważniony przetarg został ogłoszony 9 lutego, a wykonawca miałby 40 dni na przygotowanie wykonania opracowania. To dawało szansę na wyniki pod koniec marca tego roku.
Ocena harmonogramów w zakresie lotniskowym będzie prowadzona w ramach ogłoszonego 26 lutego przetargu na
Przeprowadzenie audytu w części lotniskowej spółki Centralny Port Komunikacyjny. Termin składania ofert w tym postępowaniu ustalono na 2 kwietnia 2024 r. a wybrany w postępowaniu podmiot będzie miał 70 dni kalendarzowych na wykonanie prac, o ile oczywiście nie zostaną wprowadzone jakieś zmiany ze względu na zmianę zakresu prac. To oznacza, że wyniki poznamy w połowie roku. O wyborze oferty w 70% będzie decydowała cena, a w 30% doświadczenie personelu eksperckiego.
Teraz ocena harmonogramów w zakresie kolejowym (linia „Y”) będzie prowadzona w ramach ogłoszonego 22 lutego postępowania na
Audyt dotychczasowej działalności spółki Centralny Port Komunikacyjny w obszarze projektowym w części kolejowej. W tym przypadku oferty mają zostać złożone do 27 marca 2024 r., a zamówienie zrealizowane w 80 dni kalendarzowych. O wyborze oferty w 85% będzie decydowała cena, a w 15% doświadczenie personelu eksperckiego.
Również dzisiaj CPK podjęło decyzję o unieważnieniu postępowania na Audyt dotychczasowej działalności Spółki CPK w zakresie realizacji Programu Społeczno-Gospodarczego. Jako powód podano to, że kwota oferty przewyższa wartość jaką zamierzano przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, jak również kwotę, o której mowa w art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Podsumowując stan na wieczór 29 lutego: CPK dwa przetargi na audyt unieważniło. W jednym przypadku zdecydowano się na włączenie zakresu do dwóch innych postępowań. W jednym przypadku czekamy na wybór najkorzystniejszej oferty, a w kolejnych 6 na złożenie ofert.