Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

CPK o bezpieczeństwie ramię w ramię z PPL, LOT, ULC, EASA i ABW

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-09-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Centralny Port Komunikacyjny

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
CPK o bezpieczeństwie ramię w ramię z PPL, LOT, ULC, EASA i ABW
fot. CPK
Ochrona obiektów w lotnictwie cywilnym, przepisy lotnicze dotyczące bezpieczeństwa i przeciwdziałanie zagrożeniom terrorystycznym. To tylko niektóre z kwestii omówionych podczas konferencji „CPK – Nowy wymiar bezpieczeństwa”. W trakcie spotkania eksperci z branży lotniczej mieli okazję wymienić doświadczenia pomocne w dalszych pracach nad budową Lotniska Solidarność.

Spotkanie, którego organizatorem była spółka Centralny Port Komunikacyjny, zgromadziło specjalistów z branży m.in. z Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”, Polskich Linii Lotniczych LOT, Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Europejskiej Agencji UE ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), a także ze służb, zajmujących się utrzymaniem bezpieczeństwa – np. Policji, Straży Granicznej i Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.

– Kwestie bezpieczeństwa są kluczowe przy projektowaniu i budowie portu lotniczego. W CPK nie tylko pracujemy nad samą infrastrukturą pasażerską, ale także planujemy schemat funkcjonowania i zabezpieczenia lotniska wraz z węzłem kolejowym. Priorytetem jest dla nas to, jak zapewnić bezpieczeństwo wszystkim pasażerom – mówi wiceminister infrastruktury Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK.

Głównym celem spotkania było zintegrowanie kluczowych partnerów z sektora ochrony lotnictwa cywilnego, którzy mogą być zaangażowani w proces konsultacji, projektowania i wdrażania procedur bezpieczeństwa dla Portu Solidarność.

– To okazja do zaznajomienia z naszym projektem przedstawicieli kluczowych instytucji związanych z bezpieczeństwem i ochroną infrastruktury. Kolejne konsultacje będą miały miejsce na etapie szczegółowych uzgodnień dotyczących master planu Lotniska Solidarność – mówi Piotr Kasprzyk, dyr. Pionu Lotniskowego CPK. - W tej chwili zgodnie z zapowiedziami siłami własnymi i przy pomocy zakontraktowanych konsultantów przygotowujemy część dokumentacji da master plannera. Dotyczy to np. delimitacji, czyli szczegółowego określenia lotniska wewnątrz wyznaczonego obszaru – dodał Kasprzyk.

Centralny Port Komunikacyjny to projekt zakładający budowę Portu Solidarność w odległości 37 km na zachód od stolicy, tuż przy autostradzie A2 i na skrzyżowaniu przygotowywanych linii kolejowych dużych prędkości (Warszawa-Łódź-Poznań/Wrocław i tzw. CMK Północ CPK-Trójmiasto,) na obszarze ok. 30 km kw. Na terenie inwestycji trwają od ubiegłego roku zaawansowane badania przyrodnicze i terenowe oraz wykup nieruchomości.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

EASA na razie wyklucza loty z jednym pilotem

Prawo i polityka

EASA na razie wyklucza loty z jednym pilotem

Mateusz Kieruzal 09 lutego 2023

EASA: Konflikt na Ukrainie może mieć wpływ na GPS w Europie

Prawo i polityka

EASA wzywa Airbusa do inspekcji A350. Delta też wśród linii zgłaszających problemy

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

EASA na razie wyklucza loty z jednym pilotem

Prawo i polityka

EASA na razie wyklucza loty z jednym pilotem

Mateusz Kieruzal 09 lutego 2023

EASA: Konflikt na Ukrainie może mieć wpływ na GPS w Europie

Prawo i polityka

EASA wzywa Airbusa do inspekcji A350. Delta też wśród linii zgłaszających problemy

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5