Spółka Centralny Port Komunikacyjny otworzyła oferty w przetargu na kolejne studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe – tym razem dla nowych linii kolejowych łączących Żarów, Świdnicę i Wałbrzych z Czechami. Ten nowy korytarz międzynarodowy ma stanowić łącznik pomiędzy polskimi i czeskimi odcinkami Kolei Dużych Prędkości (KDP).
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla projektu budowy nowych linii kolejowych na odcinku Żarów – Świdnica – Wałbrzych – granica państwa. Projekt zakłada powstanie dwóch nowych linii – nr 267, łączącej linię kolejową nr 274 (szlak Żarów – Jaworzyna Śl.) ze stacją Świdnica Miasto oraz nr 268, pomiędzy stacjami Świdnica Miasto i Lubawka oraz dalej do granicy z Czechami (w okolicy miejscowości Královec). Niektóre warianty zakładają budowę podziemnej stacji w Świdnicy. Więcej o założeniach piszemy
tutaj.
We wtorek (30 marca) minął termin składania ofert. Wystartowało sześć firm, ale nie udało się przełamać drogiej passy i wszystkie propozycje – jak w innych przetargach CPK na STEŚ – znacząco przewyższają zaplanowany budżet, określony na 5,699 mln zł netto (7,010 mln zł brutto).
BBF proponuje 15,080 mln zł netto (18,548 mln zł brutto). Konsorcjum Egis Poland, Egis Rail, Jaf-Geotechnika zaoferowało 16,270 mln zł netto (20,013 mln zł brutto), firma Databout ¬¬– 17,240 mln zł netto (21,205 mln zł brutto), konsorcjum Voessing Polska i Instytut Kolejnictwa – 19,800 mln zł netto (24,354 mln zł brutto), konsorcjum firm Arcadis, Multiconsult Polska, Transprojekt Gdański, IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo – 33,479 mln zł netto (41,179 mln zł brutto), a TPF – 33,978 mln zł netto (41,973 mln zł brutto).
Jeśli CPK zdecyduje się dołożyć środki, to o wyborze zdecydują cena (70%) oraz doświadczenie personelu (30%). Na realizację całości zamówienia przeznaczono 584 dni.