Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla projektu związanego z budową odcinków linii 85 Sieradz – Kalisz – Pleszew oraz Pleszew – Poznań. Wartość zlecenia to ok. 43 mln zł.
Projekt zakłada połączenie z infrastrukturą PKP PLK w szeregu lokalizacji – z linią nr 14 w okolicach Sieradza oraz Kalisza, linią 272 w okolicach Pleszewa, Jarocina, Środy Wielkopolskiej oraz Poznania, liniami 281 i 360 w okolicach Jarocina oraz linią 271 w okolicach Lubonia. W ramach analiz ruchowo-eksploatacyjnych wykonawca ma też zidentyfikować potrzeby inwestycyjne dla przyległej infrastruktury PKP PLK, których realizacja będzie niezbędna dla uzyskania celów projektu.
Do składania ofert CPK zaprosił podmioty, z którymi wcześniej podpisano umowę ramową. Oferty złożyły dwa podmioty. Jedynym kryterium wyboru była cena. Ostatecznie umowę podpisano 14 grudnia z konsorcjum firm IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo, BBF i Arcadis. Jej wartość to 42,9 mln zł.
Niedawno CPK chwalił się, że zawarto osiem kontraktów przygotowawczych dla ok. 1000 km nowych linii kolejowych. W ramach tzw. STEŚ zostaną m.in. wskazane rekomendowane przebiegi nowych linii kolejowych. Wykonawcy dostarczą również prognozy ruchu, analizy np. techniczne, środowiskowe i wielokryterialne. Pisaliśmy już o podobnym zleceniu, również w ramach umowy ramowej,
dla linii CPK – Płock – Włocławek.
Jednocześnie trwa przetarg na umowę ramową na projektowanie nowych linii kolejowych. Postępowanie dotyczy łącznie 29 projektów podzielonych na 82 odcinki, które składają się na prawie 1 800 km nowych linii kolejowych i które mają zostać zrealizowane przez CPK do końca 2034 r. Wśród nich znajdą się odcinki z prędkością projektową do 350 km/h. Szacowana wartość prac projektowych to ponad 7 mld zł netto.
W postępowaniu wpłynęło 12 ofert.