Spółka Centralny Port Komunikacyjny ogłosiła kolejny w ostatnich dniach przetarg na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Przedmiotem prac analitycznych będzie linia kolejowa nr 29 na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Orzysz – Giżycko.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla projektu budowy linii kolejowej nr 29 na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Orzysz – Giżycko. Celem opracowania jest przygotowanie dokumentacji, wraz ze wskazaniem rekomendowanego przebiegu linii kolejowej.
Wśród założonych celów szczególnych inwestycji znajdują się stworzenie szybkiego, niezawodnego i bezpiecznego powiązania transportowego Łomży z Warszawą i Centralnym Portem Komunikacyjnym, możliwość wykorzystania linii nr 29 jaki uzupełniającej w międzynarodowym ruchu i transporcie towarów, a także poprawa spójności terytorialnej, również w aspekcie mobilności wojskowej. Inwestycje miałyby też ograniczyć wykluczenie transportowe w północno-wschodnich rejonach kraju, a także zwiększyć potencjał turystyczny Mazur.
Dla pociągów pasażerskich na linii nr 29 założono prędkość do 250 km/h, a dla towarowych – 120 km/h. Przewidziano obsługę pociągów towarowych o długości do 750 m oraz zasilanie 2x25 kV AC na głównym ciągu linii kolejowej.
Linia ta będzie łączyć się z liniami kolejowymi nr 36 w rejonie miasta Ostrołęka, nr 36 i 49 w rejonie miejscowości Śniadowo (w wybranych wariantach),nr 49 w rejonie miasta Łomża, nr 219 w rejonie miasta Pisz, nr 223 w rejonie miasta Orzysz i nr 38 w rejonie miasta Giżycko. W ramach analiz ruchowo-eksploatacyjnych wykonawca zidentyfikuje potrzeby inwestycyjne dla przyległej infrastruktury PKP PLK, których realizacja będzie niezbędna dla uzyskania celów projektu.
Termin składania ofert mija 28 stycznia. O wyborze zdecydują cena (70%) oraz doświadczenie personelu (30%). Na realizację prac przeznaczono 584 dni, czyli nieco ponad 19 miesięcy.
Wcześniej CPK ogłosił przetargi na podobne opracowania dla projektu budowy linii kolejowej nr 85
Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź Niciarniana oraz nr 58
Łętownia – Rzeszów. W obu postępowaniach nie minął jeszcze termin składania ofert. Wczoraj pisaliśmy natomiast o studium dla
nowych linii kolejowych łączących Żarów, Świdnicę i Wałbrzych z Czechami.