Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

CPK: Ruszają przetargi na audyt

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
09-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
CPK: Ruszają przetargi na audyt
fot. Foster Partners, CPK
Centralny Port Komunikacyjny ogłosił przetargi na przeprowadzenie audytu. Dzisiaj (9 lutego) ogłoszono trzy postępowania dotyczące: oceny harmonogramów, benchmarku poziomu wynagrodzeń i zatrudnienia oraz realizacji programu społeczno-gospodarczego. Szacunkowa wartość tych prac to ok. 1 mln PLN. Kolejne postępowania audytowe mają być ogłaszane w najbliższych dniach.

Pod koniec stycznia dowiedzieliśmy się, że zapowiadany przez premiera Donalda Tuska w expose oraz później wielokrotnie przywoływany przez obecnego pełnomocnika ds. CPK Macieja Laska audyt projektu zostanie przeprowadzony poprzez ogłoszenie stosownych postępowań przetargowych przez samą spółkę. Zgodnie z zapowiedzią postępowania te zostały ogłoszone 9 lutego.

– Zostały wydane już konkretne pieniądze na ten projekt i wbrew temu, co się mówi, to nie chcemy go zamknąć, ale zracjonalizować – mówił kilka dni temu Maciej Lasek. W toku gorącej dyskusji toczącej się wczoraj w Sejmie oraz mediach tradycyjnych i społecznościowych zwracano uwagę na to, że audyt jeszcze się nie rozpoczął.

Trzy przetargi ogłoszone, kolejne w przygotowaniu

Ogłoszone postępowania to dopiero pierwsza tura audytów. Jak informuje CPK jednocześnie trwają zaawansowane przygotowania do ogłoszenia drugiej tury przetargów audytowych dotyczących kolejnych pięciu obszarów: inwestycji lotniskowych (bez harmonogramów, które zostaną sprawdzone w ramach I tury), inwestycji kolejowych (w tym harmonogramy dla projektów kolejowych, które nie zostały uwzględnione w postępowaniu z pierwszej tury), pozostałych projektów (np. Airport City, Cargo City, zagospodarowania Lotniska Chopina, Strategii Rozwoju Otoczenia Obszaru CPK), finansów spółki CPK, działań marketingowych spółki CPK.

– O terminach publikacji kolejnych postępowań spółka będzie informować na bieżąco. Wstępne założenia są takie, że kompleksowe wyniki audytu powinny być znane w okolicach połowy roku. Celem audytu jest ocena dotychczasowych działań spółki CPK, realizacji harmonogramów zaawansowania projektów i zasadności podejmowanych decyzji – informuje biuro prasowe CPK. Niezależnie od trwających postępowań zakupowych Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej w ramach przygotowań do audytu na bieżąco występuje do spółki CPK o dokumenty, umowy, sprawozdania i raporty.

Jak na razie zostały ogłoszone następujące postępowania:

  • Audyt dotychczasowej działalności Spółki CPK w zakresie realizacji Programu Społeczno-Gospodarczego,
  • Audyt dotychczasowej działalności Spółki CPK w obszarze kadrowym. Benchmark poziomu wynagrodzeń i zatrudnienia,
  • Przeprowadzenie audytu w zakresie weryfikacji i oceny harmonogramów Spółki Centralny Port Komunikacyjny dla części lotniskowej oraz kolejowej (w zakresie linii kolejowych tzw. „Y”).
W przypadku każdego z tych postępowań, jako termin złożenia dokumentów i otwarcia ofert wskazano 19 lutego. We wszystkich trzech postępowaniach wykonawca będzie miał 40 dni od podpisania umowy na przestawienie gotowego raportu. Wyniki tych postępowań, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z procedurami, powinniśmy poznać do końca marca.

W żadnym z przypadków cena stanowi 60% kryterium wyboru – pozostałą część ma stanowić doświadczenie ekspertów i zespołu. Łączna wartość trzech zamówień szacowana jest na niecały 1 mln PLN.

Audyt programu społeczno-gospodarczego

W ramach tego postępowania przygotowana ma zostać analiza i ocena zakresu realizacji i wysokości wydatków z programu społeczno-gospodarczego w kontekście założeń przyjętych w programie CPK i dokumencie wdrażającym. Prace obejmą:

  • Weryfikację i ocenaę procesu realizacji wydatków w kontekście zgodności z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi spółki oraz przygotowanie wniosków i rekomendacji z weryfikacji i oceny.
  • Analizę i ocenę raportowania i sprawozdawczości wydatkowania środków z PSG wraz z oceną i rekomendacjami
  • Wykonanie analizy porównawczej (tzw. benchmark) w zakresie praktyki realizacji programów społeczno-gospodarczych lub innych programów społecznych/CSR przy realizacji projektów/programów inwestycyjnych w Polsce i Unii Europejskiej.

Zdaniem zamawiającego szacunkowa wartość tego postępowania to ponad 340 tys. PLN bez VAT.

Audyt kadr i wynagrodzeń

Celem tego postępowania jest weryfikacja i ocena dotychczasowej działalności Spółki w obszarze kadrowym. W tym w szczególności:

  • Analiza i ocena efektywności struktury organizacyjnej spółki w odniesieniu do zakresu zadań, podziału kompetencji oraz delegowania uprawnień i odpowiedzialności.
  • Benchmark poziomu zatrudnienia, czyli porównanie poziomu zatrudnienia w spółce do innych spółek holdingowych i inwestorów publicznych realizujących podobny zakres inwestycji publicznych w Polsce i Europie (przy braku podobnych inwestycji z uwzględnieniem różnic w inwestycjach).
  • Weryfikacja i ocena czy poziom zatrudnienia odpowiada zakresowi zadań spółki (uwzględniając w poziomie zatrudnienia kontrakty B2B oraz inne umowy cywilno-prawne) oraz ustalenie optymalnego poziomu zatrudnienia, a także identyfikacja ewentualnych dublujących się lub brakujących kompetencji przy uwzględnieniu outsourcingu usług.

Zdaniem zamawiającego szacunkowa wartość tego postępowania to ponad 336 tys. PLN bez VAT.

Audyt harmonogramu budowy lotniska oraz kolei dużych prędkości

To postępowanie ma objąć weryfikację i ocenę harmonogramów dla części lotniskowej oraz kolejowej (w zakresie linii kolejowych tzw. „Y”). W odróżnieniu od poprzednich dwóch opracowań w tym postępowaniu wskazano jako kluczowe wskazanie doświadczenia doświadczenie eksperta ds. harmonogramowania w zakresie inwestycji lotniskowych i eksperta ds. harmonogramowania w zakresie inwestycji kolejowych, a także eksperta ds. analiz ryzyka.

Sporządzony przez wykonawcę raport ma zawierać m.in.:

  • Weryfikację przygotowanego harmonogramu lotniskowego m.in. pod kątem: założeń przyjętych do jego realizacji - tj. czy terminy określone w Programie Wieloletnim Etap II i Dokumencie Wdrażającym dla etapu II są spójne z Harmonogramem Lotniskowym. Zbadana ma zostać kolejności wykonywania zadań zgodnie z procesem inwestycyjnym, poprawności przyjętego czasu realizacji postępowań administracyjnych i uzyskiwania decyzji administracyjnych, postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz realizacji robót budowlanych zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w Polsce.
  • Analizę mają objąć poszczególne kamienie milowe inwestycji lotniskowej ujęte w Harmonogramie Lotniskowym, niezbędnych do uruchomienia Portu Lotniczego oraz ich spójność z założeniami przyjętymi w zakresie linii kolejowych tzw. „Y”.
  • Analizę kluczowych kamieni milowych kolejowych, w szczególności tych niezbędnych do uruchomienia Portu Lotniczego i jego włączenia do krajowej sieci kolejowej.
  • Weryfikacji mają zostać poddane harmonogramy projektów w zakresie linii kolejowych tzw. „Y” – pod kątem: identyfikacja ryzyka dla osiągniecia kluczowych kamieni milowych.

Zdaniem zamawiającego szacunkowa wartość tego postępowania to ponad 355 tys. PLN bez VAT.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

W Sejmie o CPK: Lasek kontra Horała

Prawo i polityka

W Sejmie o CPK: Lasek kontra Horała

Mateusz Kieruzal 08 lutego 2024

Lasek: Na CPK PiS nie przekazał pieniędzy

Infrastruktura i lotniska

Lasek: Na CPK PiS nie przekazał pieniędzy

Mateusz Kieruzal 08 lutego 2024

Sipiński o CPK: Narzędzie zrównoważonej polityki transportowej

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

W Sejmie o CPK: Lasek kontra Horała

Prawo i polityka

W Sejmie o CPK: Lasek kontra Horała

Mateusz Kieruzal 08 lutego 2024

Sipiński o CPK: Narzędzie zrównoważonej polityki transportowej

Infrastruktura i lotniska

CPK wnioskuje o fundusze UE na KDP

Infrastruktura i lotniska

CPK wnioskuje o fundusze UE na KDP

Łukasz Malinowski 07 lutego 2024

Pozostałe z wątku:

W Sejmie o CPK: Lasek kontra Horała

Prawo i polityka

W Sejmie o CPK: Lasek kontra Horała

Mateusz Kieruzal 08 lutego 2024

Lasek: Na CPK PiS nie przekazał pieniędzy

Infrastruktura i lotniska

Lasek: Na CPK PiS nie przekazał pieniędzy

Mateusz Kieruzal 08 lutego 2024

Sipiński o CPK: Narzędzie zrównoważonej polityki transportowej

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

W Sejmie o CPK: Lasek kontra Horała

Prawo i polityka

W Sejmie o CPK: Lasek kontra Horała

Mateusz Kieruzal 08 lutego 2024

Sipiński o CPK: Narzędzie zrównoważonej polityki transportowej

Infrastruktura i lotniska

CPK wnioskuje o fundusze UE na KDP

Infrastruktura i lotniska

CPK wnioskuje o fundusze UE na KDP

Łukasz Malinowski 07 lutego 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5