Spółka CPK unieważniła przetarg na audyt, który miał zweryfikować i ocenić harmonogramy dla części lotniskowej oraz kolejowej. Oferenci, którzy złożyli najkorzystniejszą ofertę, wzbudzili duże kontrowersje i wywołali ożywioną dyskusję w mediach społecznościowych.
Przyszłość największego, infrastrukturalnego projektu w Polsce w XXI wieku
ma rozstrzygnąć się „transparentnie”. Tak mówił premier Donald Tusk w czasie swojego expose. W spółce CPK nastąpiły zmiany kadrowe, a nowa rada nadzorcza delegowała swoich członków do pełnienia funkcji w zarządzie. Zgodnie z przedwyborczymi zapowiedziami ruszyły audyt inwestycji - zdecydowano się przy tym na podzielenie go na osiem odrębnych postępowań o różnych zakresach i terminach realizacji.
W przestrzeni internetowej duże poruszenie w ostatnich dniach wzbudziły wyniki postępowania na "
Przeprowadzenie audytu w zakresie weryfikacji i oceny harmonogramów Spółki Centralny Port Komunikacyjny dla części lotniskowej oraz kolejowej (w zakresie linii kolejowych tzw. „Y”)”. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm HMH, Projekt Plus i TECH-TOR. Konsorcjum przeprowadzenie ww. audytu wyceniło na 387 450 złotych.
Swojego oburzenia na portalu X (dawniej Twitter) nie krył Maciej Wilk, dyrektor operacyjny Flair Airlines oraz były dyrektor operacyjny PLL LOT, a obecnie główny orędownik kontynuacji budowy CPK. Wilk wskazał, że jest „absolutnie zatrważające”, że audyt najbardziej strategicznej dla Polski inwestycji, której budżet wynosi 155 mld złotych, przeprowadziłaby firma-krzak.
Dzisiaj (28 luty) spółka Centralny Port Komunikacyjny unieważniła budzące tyle emocji postępowania. Jak na razie nie ma jeszcze oficjalnych informacji o jego ponowieniu czy zmianie warunków. W udostępnionym dokumencie możemy przeczytać, że unieważnienia dokonano na podstawie Rozdziału XIV ust. 1 ogłoszenia, w którym zapisano, że "Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany Ogłoszenia oraz unieważnienia Postępowaniabez podania przyczyny na każdym etapie Postępowania". W krótkim komunikacie udostępnionym przez CPK możemy przeczytać, że decyzję podjęto "w trosce o zapewnienie najwyższej jakości audytu".
Jak dotąd CPK w przetargach audytowych w postępowaniu
na analizę harmonogramów w części lotniskowej i kolejowej (KDP) wybrało najkorzystniejszą ofertę po czym zdecydowało
o unieważnieniu całego postępowania. W pozostałych dwóch postępowaniach z pierwszej serii
poznaliśmy już oferentów. O kolejnych czterech postępowaniach piszemy w tekstach z
22 lutego i
26 lutego.