Spółka Centralny Port Komunikacyjny złożyła do wojewody mazowieckiego dokumenty potrzebne do wydania decyzji lokalizacyjnej – dowiedział się Onet. Informację potwierdził nam Dariusz Kuś, członek zarządu CPK.
Stosowny dokument złożyły jesienią ubiegłego roku jeszcze poprzednie władze spółki. Wojewoda zwrócił go jednak w lutym ze względu na konieczność uzupełnienia wniosku o mapę w odpowiedniej skali.
Po 60 dniach oczekiwania nie udało się tego zrobić i na początku kwietnia CPK poprosiła o dodatkowe 30 dni. Wojewoda przystał na prośbę i wniosek został wreszcie uzupełniony,
jak donosi Onet.
– Potwierdzamy jedynie że spółka złożyła do Wojewody Mazowieckiego dokumenty potrzebne do wydania decyzji lokalizacyjnej dla obszaru lotniska CPK – przekazał Rynkowi Lotniczemu Dariusz Kuś, członek zarządu CPK.
Spółka wydała później stosowny komunikat w tej sprawie. "Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie otrzymał w poniedziałek, 20 maja 2024 r., od spółki CPK dokumenty do wniosku o wydanie decyzji lokalizacyjnej dla inwestycji Budowa Lotniska Centralnego Portu Komunikacyjnego. Zanim zostanie wydana decyzja przez Wojewodę Mazowieckiego, konieczne jest sprawdzenie dokumentów, czy wszystkie braki zostały już uzupełnione" – czytamy na wstępie.
Dokumenty zebrane w sumie w 16 segregatorach, które trafiły do Wydziału Infrastruktury i Rolnictwa MUW, teraz muszą być zweryfikowane. "Wnioskodawca/Inwestor dokonał pełnej rewizji map z Załącznika 1 z Wniosku, która wykazała braki w numeracji działek na arkuszach (w wyniku podziału na arkusze niektóre z działek zostały podzielone, a numer był tylko na jednym arkuszu). W związku z tym wnioskodawca/Inwestor skorygował wszystkie arkusze mapy o brakujące numery oraz poprawił symbolikę mapy" – podkreślono w komunikacie.
Spółka zastrzega, że do sprawdzenia jest 2339 działek i proces ten może zająć kilka dni. Jeżeli wszystkie dokumenty zostały uzupełnione i właściwie poprawione, wówczas, zgodnie z przepisami, wszystkie strony zostaną poinformowane o wszczęciu procesu i możliwe będzie wydanie decyzji lokalizacyjnej.
Ożywione dyskusje o przyszłości CPK trwają od ostatnich wyborów. Ostatnio na jednej z branżowych debat starli się
Mikołaj Wild i Maciej Lasek. Strona rządowa wraz z nowym zarządem CPK podkreśla, że
zakończyły się audyty wewnętrzne, przeprowadzane „siłami własnymi spółki” i trwają postępowania zewnętrzna, co ma pozwolić na określenie tempa i
sposobu realizacji projektu CPK. Władze zapewniają, że projekt będzie kontynuowany, ale w pierwszej kolejności trzeba zapewnić przepustowość na Mazowszu modernizując Lotnisko Chopina. Z takim podejściem nie zgadzają się zwolennicy szybkiej budowy CPK.
W ostatnim czasie do CPK przekonali się m.in.
Szymon Hołownia, marszałek Sejmu RP, a także
Robert Biedroń, polityk Lewicy, którzy wcześniej kategorycznie optowali za zatrzymaniem budowy portu lotniczego na baranowskich łąkach. Od jakiegoś czasu za kontynuacją realizacji lotniczo-kolejowego projektu opowiadają się również prezesi największych polskich firm.
Polscy przedsiębiorcy traktują CPK jako „motor napędowy polskiej gospodarki”.