Spółka Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnęła przetarg na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla nowych linii kolejowych 85 na odcinku Łódź – Sieradz Północny i 86 na odcinku Sieradz Północny – Wrocław Główny w standardzie kolei dużych prędkości. Tak jak w innych przetargach na STEŚ, zamawiający musiał sporo zwiększyć budżet, by wybrać ofertę.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami studium wykonalności dla projektu budowy linii kolejowej nr 85 na odcinku Łódź – Sieradz Północny i linii kolejowej nr 86 na odcinku Sieradz Północny – Kępno – Czernica Wrocławska – Wrocław Główny. Założono prędkość projektową do 350 km/h, a w momencie oddania do eksploatacji – 250 km/h. Celem opracowania jest przygotowanie dokumentacji, wraz ze wskazaniem rekomendowanego przebiegu linii kolejowej w ramach projektu, w zakresie koniecznym do prowadzenia działań w kolejnych etapach procesu inwestycyjnego. Więcej o założeniach pisaliśmy
tutaj.
Pod koniec marca minął termin składania ofert.
Wpłynęły cztery oferty na kwoty od 46,9 mln zł brutto do 67,4 mln zł brutto, co znacząco przewyższało budżet określony na niespełna 22 mln zł brutto.
Ostatecznie, tak jak we wcześniejszych przetargach na STEŚ, zamawiający postanowił dopłacić i wczoraj (10 czerwca) rozstrzygnął przetarg. Wygrało konsorcjum czterech firm Multiconsult Polska, Arcadis, Transprojekt Gdański i IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo, które złożyło najtańszą propozycję. Na realizację całości zamówienia przeznaczono 496 dni.