Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnął przetarg na opracowania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla budowy linii kolejowych nr 54 Trawniki – Krasnystaw i 56 Wólka Orłowska – Zamość – Tomaszów Lubelski – Bełżec (w sumie 89 km). Ma to być część korytarza międzynarodowego w kierunku Lwowa.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla budowy dwóch nowych tras kolejowych w województwie lubelskim, poprawiających dojazd do Zamościa i Tomaszowa Lubelskiego oraz utworzenie w perspektywie międzynarodowego korytarza transportowego w kierunku Rawy Ruskiej i Lwowa. Celem opracowania jest przygotowanie dokumentacji, wraz ze wskazaniem rekomendowanego przebiegu linii kolejowej, w zakresie koniecznym do prowadzenia działań w kolejnych etapach procesu inwestycyjnego.
W rejonie miasta Zamość część przebiegów zakłada przejście pod miastem tunelem wraz z lokalizacją podziemnej stacji pasażerskiej. Założono ruch mieszany – pasażerski i towarowy, obsługę pociągów towarowych o długości do 750 m oraz zasilanie 2x25 kV AC (zmiana względem pierwotnego opisu przedmiotu zamówienia, gdzie zakładano 3 kV DC). Prędkość projektowa dla pociągów pasażerskich na liniach 54 oraz 56 to – w zależności od wariantu trasowania – to 200 lub 250 km/h, a dla pociągów towarowych 100 lub 120 km/h. Więcej o szczegółach pisaliśmy
tutaj.
Oferty poznaliśmy pod koniec marca.
Wystartowały cztery podmioty z ofertami od 23,955 mln zł do 47,945 mln zł. To dużo powyżej budżetu określonego na blisko 8 mln zł brutto. Ostatecznie CPK postanowił dopłacić i dzisiaj (28 maja) wybrał ofertę konsorcjum firm Egis Poland, Egis Rail i Jaf-Geotechnika, które złożyło najtańszą propozycję. Na realizację przeznaczono 584 dni, czyli nieco ponad 19 miesięcy.