Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnął dziś (26 maja) kolejne postępowanie na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla nowej linii kolejowej, tym razem łączącej Katowice i Ostrawę, a tym samym – polską i czeską sieć Kolei Dużych Prędkości. Trasa miałaby zapewnić też obsługę blisko 90-tysięcznego Jastrzębia-Zdroju, które pozostaje największym miastem w Polsce bez kolei.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla linii kolejowej między Katowicami a Ostrawą. Celem opracowania jest analiza przebiegów nowej linii Katowice – Jastrzębie – Godów – granica państwa, wykonanie analiz technicznych, środowiskowych oraz ekonomicznych i na ich podstawie rekomendacja wariantu inwestorskiego w zakresie koniecznym do prowadzenia działań w kolejnych etapach procesu inwestycyjnego. Ponadto przedmiotem zamówienia jest wykonanie map do celów projektowych oraz studium geologicznego na potrzeby opracowania koncepcji programowo-przestrzennej dla wariantu inwestorskiego. Założono prędkość projektową do 250 km/h. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Oferty poznaliśmy w marcu.
Wystartowały cztery firmy z cenami od 13,499 mln zł do 42,890 mln zł brutto przy budżecie określonym na kwotę 8,197 mln zł brutto.
Dzisiaj (26 maja) postępowanie zostało rozstrzygnięte. Zamawiający dopłacił i wybrał ofertę konsorcjum firm Egis Poland, Egis Rail i Jaf-Geotechnika, które złożyło najtańszą propozycję. Na realizację całości zamówienia przeznaczono 496 dni.
To już kolejne postępowanie CPK rozstrzygnięte w tym tygodniu. Poznaliśmy już projektanta dla
tunelu KDP pod Łodzią, a także wykonawcę
studium linii Łętownia – Rzeszów.