Spółka Centralny Port Komunikacyjny otworzyła oferty w przetargu na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla projektu budowy linii kolejowej nr 85 Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź Niciarniana (bez odcinka w obrębie węzła CPK). Wpłynęły trzy oferty, które – jak w przypadku większości poprzednich przetargów na STEŚ – istotnie przewyższają budżet zamawiającego.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami studium wykonalności dla projektu budowy nowej linii kolejowej nr 85 na odcinku Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź Niciarniana (bez węzła CPK). To element tzw. dziewiątej szprychy. Wykonawca przeprowadzi m.in. prognozy ruchu i dostępności, analizy ruchowo-eksploatacyjne, prace koncepcyjne dla infrastruktury pasażerskiej, analizy środowiskowe, wyceny gruntów, analizy wielokryterialne oraz przygotuje dokumentację geologiczno-inżynierską. Celem opracowania jest przygotowanie dokumentacji, wraz ze wskazaniem rekomendowanego przebiegu linii kolejowej w ramach projektu, w zakresie koniecznym do prowadzenia działań w kolejnych etapach procesu inwestycyjnego. Więcej o założeniach piszemy
tutaj.
Dzisiaj (29 marca) minął termin składania ofert. Wpłynęły trzy oferty. Konsorcjum IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo, IDOM Consulting, Engineering and Consulting, Multiconsult Polska, Transprojekt Gdański, Arcadis zaproponowało kwotę 24,680 tys. zł netto (30,357 mln zł brutto). Konsorcjum firm Egis Poland, Egis Rail i Jaf-Geotechnika proponuje 29,500 mln zł netto (36,285 mln zł brutto). Konsorcjum Voessing Polska, Instytut Kolejnictwa proponuje 30,980 mln zł netto (38,105 mln zł brutto). Również w tym przypadku oferty przewyższają budżet, określony na kwotę 16,421 mln zł netto (19,733 mln zł brutto).
O wyborze decydują cena (50 proc.) oraz doświadczenie personelu (50 proc.). STEŚ ma być gotowe w ciągu 10 miesięcy. Na realizację całości umowy przeznaczono 482 dni, czyli ok. 17 miesięcy. CPK w harmonogramach zakłada, że ponad 140-kilometrowy odcinek linii kolejowej nr 85 łączący Łódź z Warszawą zostanie oddany do użytku przed końcem 2027 r.
CPK otworzyło już oferty na s
tudium węzła kolejowego kolejowego CPK przy przyszłym lotnisku. Poznaliśmy tez oferty na
wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy tunelu dalekobieżnego KDP pod Łodzią. W przypadku tych przetargów akurat oferty okazały się korzystne cenowo.