Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Cubana de Aviación wznowi loty Iljuszynem 96

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
08-12-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Cubana de Aviación wznowi loty Iljuszynem 96
fot. Cubana de AviacionIł-96-300 linii Cubana de Aviación
Cubana de Aviación wznowi realizację lotów starym Iljuszynem 96-300. Ostatni tego typu samolot na świecie powrócił na Kubę po 16 miesiącach pobytu w Rosji, gdzie przechodził ciężkie prace konserwacyjne.

Brak dostępnych na rynku komponentów do rosyjskich samolotów uniemożliwiał narodowym liniom lotniczym z Kuby przeprowadzanie napraw użytkowanych statków powietrznych. Niemożność dokonywania operacji na otwartym rynku spowodowana była i jest nakładanymi na Kubę sankcjami gospodarczymi przez administrację kolejnych prezydentów Stanów Zjednoczonych, z czego najbardziej dotkliwe sankcje zostały nałożone, gdy prezydentem USA był Donald Trump.

Powrót do służby rosyjskich samolotów

W 2019 roku Kuba i Rosja osiągnęły porozumienie, na mocy którego firmy lotnicze z Federacji Rosyjskiej miały przeprowadzić ciężkie pracy konserwacyjne, takie jak: przegląd C i D, samolotów Cubany. W tym czasie flota Cubana de Aviación składa się z dwóch tupolewów 204-100B, dwóch Tu-204-100CE oraz czterech Iljuszynów 96-300. Jeden z tupolewów (CU-T1702) powrócił po 15 miesiącach na Kubę i rozpoczął realizację regularnych krótkodystansowych operacji.

3 grudnia, po 16 miesiącach przebywania w woroneskich zakładach technicznych, gdzie samolot przechodził prace konserwacyjne, Ił 96-300, o rejestracji TU-T1250, powrócił na Kubę. Droga powrotna szerokokadłubowego samolotu wiodła przez stolicę Federacji Rosyjskiej i Gander w Kanadzie, gdzie samolot był dotankowywany. Iljuszyn wylądował ostatecznie w Hawanie w niedzielę o godz. 08:00 czasu lokalnego.

Samolot przeszedł kontrolę systemów bezpieczeństwa i nawigacji. Il 96-300, który został dostarczony kubańskim liniom w 2005 roku, posiada obecnie konfigurację dwuklasową, 18 foteli w klasie biznes oraz 244 siedzeń w klasie ekonomicznej. Kiedy samolot rosyjskiej produkcji przechodził prace naprawcze, Cubana de Aviación wynajęła od hiszpańskich linii lotniczych Plus Ultra airbusa A340-300, aby kontynuowana była realizacja lotów między Hawaną a Madrytem i argentyńskim Buenos Aires.

Na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie kubański operator wznowi loty Iljuszynem do stolicy Hiszpanii, gdyż iberyjskie państwo, w wyniku zbrojnego ataku Rosji na Ukrainę, nałożyło ograniczenia wlotu w hiszpańską przestrzeń powietrzną samolotów rosyjskiej produkcji.

Powrót do życia Ił-ów

Ił-96 to długodystansowy samolot szerokokadłubowy, napędzany czterema silnikami Aviadvigatel PS-90, pierwotnie zaprojektowany i zbudowany w Związku Radzieckim przez Woroneskie Stowarzyszenie Produkcji Samolotów. Obecnie producent należy do rosyjskiego konglomeratu United Aircraft Corporation (UAC). Powrót Iljuszyna 96 do floty Cubany następuje w okresie odrodzenia się tego typu samolotów.

Po upadku Związku Radzieckiego Ił-96 miał trudności ze zdobyciem zamówień, ponieważ większość jego niegdyś potencjalnych klientów zdecydowała się zamówić zachodnie samoloty produkowane przez Airbusa i Boeinga. Jednak sankcje nałożone na Federację Rosyjską po inwazji na Ukrainę zmieniły oblicze sytuacji na korzyść Ił-a.

Ze względu na trudności w pozyskiwaniu części zamiennych i przeprowadzaniu właściwej konserwacji, rosyjscy operatorzy statków powietrznych mają trudności z dalszą eksploatacją samolotów wyprodukowanych na Zachodzie. Brak dostępu do części zamiennych spowodował serię niebezpiecznych incydentów.

Władze Federacji Rosyjskiej, widząc problemy lokalnych przewoźników, zintensyfikowały wysiłki na rzecz produkcji rodzimych samolotów, bez konieczności pozyskiwania zachodnich części. Nie tak dawno, bo 1 grudnia, odbył się pierwszy lot najnowszej wersji największego Iljuszyna. Ił 96-400M - nowa wersja Ił-a 96 spędziła w powietrzu kilka godzin.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Grupa Cathay Pacific zamówiła airbusy A350F

Biznes i przemysł

Grupa Cathay Pacific zamówiła airbusy A350F

Piotr Bożyk 08 grudnia 2023

Airbus sprzedał w listopadzie 113 samolotów i dostarczył 64 maszyny

Biznes i przemysł

Silne turbulencje w A380 linii Emirates. Kilkunastu rannych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Silne turbulencje w A380 linii Emirates. Kilkunastu rannych

Pasażer i linie lotnicze

Silne turbulencje w A380 linii Emirates. Kilkunastu rannych

Mateusz Kieruzal 06 grudnia 2023

Etihad wdrożą A380 na drugiej trasie. Super Jumbo poleci za Atlantyk

Pasażer i linie lotnicze

Cubana de Aviación przywraca do służby stare tupolewy

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Grupa Cathay Pacific zamówiła airbusy A350F

Biznes i przemysł

Grupa Cathay Pacific zamówiła airbusy A350F

Piotr Bożyk 08 grudnia 2023

Airbus sprzedał w listopadzie 113 samolotów i dostarczył 64 maszyny

Biznes i przemysł

Silne turbulencje w A380 linii Emirates. Kilkunastu rannych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Silne turbulencje w A380 linii Emirates. Kilkunastu rannych

Pasażer i linie lotnicze

Silne turbulencje w A380 linii Emirates. Kilkunastu rannych

Mateusz Kieruzal 06 grudnia 2023

Etihad wdrożą A380 na drugiej trasie. Super Jumbo poleci za Atlantyk

Pasażer i linie lotnicze

Cubana de Aviación przywraca do służby stare tupolewy

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5