Wczasy na półwyspie Synaj z wylotami z Zielonej Góry okazały się wielkim sukcesem. Boeingi 737 LOT-u latały wypełnione po brzegi. Biuro podróży Itaka, widząc duży popyt, postanowiło ponownie zaoferować taką usługę. Lubuski urząd marszałkowski chce dotować loty między Zieloną Górą a Tabą. Przetarg na „promocję regionu” w lotach do Egiptu został unieważniony, gdyż nie złożono żadnej oferty.
Z zielonogórskiego portu lotniczego można obecnie polecieć krajowymi
rejsami regularnymi Polskich Linii Lotniczych LOT do Krakowa i Warszawy. Przewoźnik oferuje także połączenie lotnicze między Babimostem a chorwackim Zadarem.
W siatce połączeń lotniska w Babimoście jest także turecka Antalya, do której latają samoloty czarterowe na zlecenie biur podróży.
Loty na wszystkich trasach są dotowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego. Na „promocję regionu” poprzez oferowane przez przewoźników połączenia lotnicze samorząd wydaje krocie. Łącznie ponad siedem milionów złotych. Do realizacji lotów do Krakowa, Warszawy i Zadaru urząd marszałkowski przeznaczył 6,8 mln złotych. Rejsy czarterowe do Turcji kosztują 755 tys. złotych.
W maju informowaliśmy, że w sezonie zimowym 2023/2024
biuro podróży Itaka znów ponownie zaoferuje wczasy w Tabie z wylotem z Zielonej Góry. Loty czarterowe mają odbywać się, tak jak w poprzednim sezonie, w każdą środę. Wylot pierwszego wyczarterowanego samolotu do Egiptu zaplanowano na 27 grudnia. 28 lutego 2024 r. do Zielonej Góry przylecą ostatni wczasowicze.
Tak jak w przypadku lotów do czterech portów lotniczych (dwóch polskich i dwóch zagranicznych) lubuski urząd marszałkowski zdecydował, że będzie wspierał realizację lotów czarterowych i rozpisał na ten cel przetarg, który został unieważniony, gdyż nie wpłynęła żadna oferta. Samorząd na realizację 10 rotacji, a więc 20 lotów, chciał przeznaczyć, jak dowiedział się Rynek Lotniczy, 1,3 mln złotych netto.
W zeszłym roku
loty czarterowe Zielona Góra – Taba – Zielona Góra wykonywały boeingi 737 Polskich Linii Lotniczych LOT, a rejsy były realizowane „na zakładkę” z lotami do i z Katowic. Te wąskokadłubowe samoloty mogą na pokład zabrać maksymalnie 186 pasażerów. Na tę chwilę Itaka nie udostępniła rozkładu lotów z Babimostu, lecz wczasy z wylotem z Katowic mają już podane dokładne godziny rejsów. Są takie
same, jak w zeszłym roku. Będą je obsługiwać samoloty LOT-u. Zatem, połączenia z Zielonej Góry powinny być realizowane, tak jak w ubiegłym roku, na podstawie rotacji W.
W takim razie podaż miejsc w rejsach do i z Zielonej Góry wyniesie 3 720. Samorząd przeznaczając na „promocję regionu” w lotach do Egiptu 1 300 000 złotych netto (1 599 000 złotych brutto), dopłaciłby do jednego fotela 349 złotych netto (429 złotych brutto). Z naszych informacji wynika, że lubuski urząd marszałkowski w najbliższym czasie rozpisze drugi przetarg celowy, a realizacja lotów czarterowych na Półwysep Synaj nie jest zagrożona. Chcąc nie chcąc, aktualna/przyszła siatka połączeń zielonogórskiego portu lotniczego zależna jest w pełni od tego, czy lubuski urząd marszałkowski wyasygnuje publiczne środki i będzie dane połączenie lotnicze dotował.