Do przetargu na projekt budowy terminalu Portu Lotniczego Radom-Sadków zgłosiły się cztery przedsiębiorstwa. Rozpiętość ofert jest bardzo duża – jedna z propozycji niemal trzykrotnie przekracza budżet inwestora. Najniższa z przedstawionych ofert opiewa na 1,84 mln zł brutto, najwyższa – 14,94 mln zł.
Postępowanie dotyczy „wykonania projektu budowlanego wraz z Programem Funkcjonalno – Użytkowym budowy Terminala dla Lotniska Radom-Sadków”. Zamawiający – Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze – zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 5,65 mln zł. Po wczorajszym (10 grudnia) otwarciu ofert, okazało się, że zainteresowanych budową nowego terminala w radomskim lotnisku, jest czterech.
Najtańsza oferta, opiewająca na 1,84 mln zł brutto, należy do Przedsiębiorstwa Spółdzielczego „Budoprojekt” w Katowicach, natomiast najdroższa do konsorcjum firm: GMT z Mysłowic i warszawskiego PiG Architekci, a jej wysokość to 14,94 mln zł brutto. Pozostałe propozycje to 2,9 mln zł brutto od konsorcjum krakowskich firm: APA Czech, Duliński, Wróbel Agencja Projektowa „Architektura” oraz Tequm oraz 3,06 mln zł brutto od JSK Architekci z Warszawy.
Przetarg został ogłoszony 19 października. PPL wymagał od chcących wziąć udział w przetargu złożenia wadium w wysokości 20 tys. zł. Warunkiem koniecznym rozpatrzenia oferty jest realizacja przez firmę w ciągu ostatnich pięciu lat co najmniej jednego zamówienia, polegającego na opracowaniu dokumentacji projektowej dotyczącej budowy, przebudowy lub rozbudowy terminalu lotniskowego o przepustowości min. 3 mln pasażerów na rok oraz wartości zamówienia min. 1,5 ml zł. Jedynym kryterium oceny oferty jest cena. Inwestycja nie jest objęta dofinansowaniem z Unii Europejskiej.
To jedno z czterech postępowań, dotyczących rozbudowy lotniska Radom-Sadków. Na rozstrzygnięcia czekają przetargi dot.
budowy obiektów administracyjnych, rozbudowy drogi startowej i budowy systemu ILS kat. I. Dotychczas nie poznaliśmy jeszcze chętnych na budowę drogi startowej.
PPL przygotowuje lotnisko w Radomiu do zajęcia pozycji portu komplementarnego wobec Okęcia. Stołeczne lotnisko wyczerpuje bowiem swoją przepustowość i potrzebuje wsparcia, do czasu powstania Centralnego Portu Komunikacyjnego w 2027 roku. Propozycja PPL-u jest kontrowersyjna o tyle, że na Mazowszu niemal gotową infrastrukturę posiada Port Lotniczy Warszawa-Modlin – tam jednak udziałowcy nie mogą porozumieć się w sprawie kredytu na niezbędną rozbudowę. Więcej o rywalizacji lotnisk na Mazowszu piszemy
tutaj.