Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

CPK: Cztery oferty na STEŚ dla linii Katowice – Jastrzębie-Zdrój – granica polsko-czeska

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/CPK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
CPK: Cztery oferty na STEŚ dla linii Katowice – Jastrzębie-Zdrój – granica polsko-czeska
fot. CPK
Cztery oferty wpłynęły w postępowaniu na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) na budowa linii kolejowej nr 170 Katowice – Jastrzębie-Zdrój – granica polsko-czeska. Wszystkie oferty opiewają na kwoty znacznie przewyższające kosztorys.

Najtańszą zaproponowało konsorcjum: Egis Poland, Egis Rail, Jaf-Geotechnika. Najdroższą natomiast przedstawiło konsorcjum: Voessing, Infra Centrum Doradztwa.

Oferty na STEŚ dla linii kolejowej nr 170:

1. konsorcjum: Egis Poland, Egis Rail, Jaf-Geotechnika – 10 975 000 zł netto
2. Databout – 14 970 000 zł netto
3. konsorcjum: Arcadis, Multiconsult Polska, Transprojekt Gdański, IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo – 34 870 000 zł netto
4. konsorcjum: Voessing, Infra Centrum Doradztwa – 26 789 000 zł netto

W ramach zamówienia na STEŚ dla odcinka Katowice – Jastrzębie – Godów – granica państwa powstanie analiza przebiegów nowej linii kolejowej, analizy techniczne, środowiskowe i ekonomiczne. Na ich podstawie zostanie zarekomendowany tzw. wariant inwestorski w zakresie koniecznym do prowadzenia dalszych przygotowań w ramach procesu inwestycyjnego.



Przedmiotem zamówienia jest także wykonanie map do celów projektowych i studium geologicznego na potrzeby opracowania Koncepcji Programowo-Przestrzennej wariantu inwestorskiego. Zamawiający w momencie ogłoszenia zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: 6 664 000 zł netto.

Nowa linia kolejowa nr 170 jest pierwszą inwestycją realizowaną przez Centralny Port Komunikacyjny z dofinansowaniem ze środków unijnych. Na dokumentację przygotowawczą do budowy odcinka w rejonie Jastrzębia-Zdroju, czyli pierwszego fragmentu nowej trasy kolejowej Katowice-Ostrawa, spółka CPK uzyskała dofinansowanie z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) w wysokości ponad 7 mln zł. Zgodnie z przyjętymi harmonogramami inwestycja zostanie zrealizowana do końca 2029 r.

Przetarg na STES dla odcinka Katowice – Jastrzębie-Zdrój – granica z Czechami to jedno z ośmiu prowadzonych przez CPK postępowań tego typu. Oto zestawienie wszystkich trwających przetargów na STEŚ dla “szprych” CPK, które łącznie obejmuje ponad 700 km planowanych nowych linii:

1. Linii kolejowej nr 29 Ostrołęka – Łomża – Pisz – Orzysz – Giżycko (139 km), element tzw. szprychy nr 3
2. Linii nr 54 i 56 Trawniki – Krasnystaw i Wólka Orłowska – Zamość – Tomaszów Lubelski – Bełżec (89 km), szprycha nr 5
3. Linii nr 58 i 632 Łętownia – Rzeszów (42 km), szprycha nr 6
4. Linii nr 170 na Chybie – Jastrzębie-Zdrój – Godów – granica z Czechami (32 km), szprycha nr 7
5. Linii nr 85 Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź Niciarniana (136 km ), szprycha nr 9
6. Linii nr 85 Łódź – Sieradz Północny – Kępno – Czernica Wrocławska – Wrocław Główny (201 km), szprycha nr 9
7. Linii nr 267 i 268 na odc. Żarów – Świdnica – Wałbrzych – granica z Czechami (62 km), szprycha nr 9
8. Budowa węzła kolejowego CPK w rejonie przyszłego lotniska.

Po serii korzystnych wyroków Krajowej Izby Odwoławczej wszystkie postępowania zostały proceduralnie odblokowane, dzięki czemu w ciągu najbliższych dni będą możliwe kolejne otwarcia ofert.



W 2021 r. zostaną rozpoczęte kolejne prace przygotowawcze – na liniach kolejowych nr 111 i 113, dzięki którym zostanie wydłużona Centralna Magistrala Kolejowa w kierunku południowym, zapewniając nowy, szybszy dojazd z Warszawy i CPK w kierunku Katowic, Krakowa i Bielska-Białej w ramach trzech zadań inwestycyjnych:

1. Budowa linii kolejowych nr 111 i 113 Biała Błotna – Węzeł Małopolsko-Śląski (WMŚ) – Katowice,
2. Budowa linii kolejowej nr 111 WMŚ – Chełmek,
3. Budowa linii kolejowej nr 113 WMŚ – Kraków.

W województwie śląskim w ramach programu kolejowego CPK powstanie 100 km nowych linii kolejowych, a kolejnych 246 km zostanie zmodernizowanych.



Inwestycje te zapewnią skrócenie przejazdu z Katowic do Warszawy do 1 godz. 40 min. i z Bielska-Białej do 1 godz. 55 min. Z Jastrzębia-Zdroju i Rybnika dojedziemy do stolicy w 2 godz., z Częstochowy i Gliwic w 2 godz. 10 min. Powstanie także nowe połączenie dużych prędkości Kraków – Katowice z czasem przejazdu 35 min. Ponadto na dotychczasowych liniach kolejowych zwiększy się przepustowość na potrzeby przewozów regionalnych i towarowych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

CPK: Wstępne konsultacje rynkowe przed przetargiem na inwestycje kolejowe

Infrastruktura i lotniska

MAP straciło nadzór nad CPK. Port Solidarność pod okiem MI

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

CPK: Wstępne konsultacje rynkowe przed przetargiem na inwestycje kolejowe

Infrastruktura i lotniska

MAP straciło nadzór nad CPK. Port Solidarność pod okiem MI

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5