Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Czy PLL LOT wskrzeszą Dasha Q400?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Czy PLL LOT wskrzeszą Dasha Q400?
fot. Piotr Bożyk
Jeden bombardier Q400 (obecnie DeHavilland Canada Dash 8-400) o rejestracji SP-EQG wciąż pozostaje własnością Polskich Linii Lotniczych LOT, a przewoźnik ogłosił ostatnio nabór na pilotów turbośmigłowca. Maszyna „pozostaje we flocie krótkoterminowo”, a przewoźnik na razie nie zakłada powrotu do floty takich samolotów.

Flota narodowego przewoźnika rośnie. Polskie linie pozyskały używanego embraera E195 i nowego wąskokadłubowca drugiej generacji od brazylijskiego producenta; maszyny są już w Warszawie.

Na koniec zeszłego roku flota LOT-u liczyła 76 samolotów, z czego osiem samolotów wykorzystywane było na podstawie umowy leasingu finansowego, 59 maszyn na podstawie umów leasingu operacyjnego. Z kolei dla dziewięciu samolotów Polskie Linie Lotnicze LOT były właścicielem – w zeszłym roku operator wykupił z leasingu siedem maszyn.

– Wykup kilku samolotów to transakcja typowa i wynikająca z umów leasingu finansowego tych egzemplarzy – poinformowało Rynek Lotniczy Biuro Prasowe PLL LOT. Linie lotnicze, dla których Lotnisko Chopina jest hubem i z którego otwierane są nowe bezpośrednie połączenia, na własność, na koniec roku, posiadały pięć E175 i trzy E195, jak również jednego bombardiera Q400.

Turbośmigłowe samoloty nie latają już dla LOT-u, gdyż ich era zakończyła się z końcem 2022 roku. Piloci, dla których bombardier był miejscem pracy, otrzymali możliwość pracy na innych typach statków powietrznych: embraerach lub boeingach 737 lub B787.

Z naszych informacji wynika, że bombardier pozostaje we flocie krótkoterminowo, a „PLL LOT na tym etapie nie zakładają powrotu do floty samolotów turbośmigłowych”, choć w zeszły weekend opublikowany został nabór na pierwszych oficerów bez uprawnień (type-rating) na Q400. Według „aviationjobs” stanowiska pracy zostały już obsadzone.

Dash SP-EQG

Wspomniany Dash SP-EQG był wyprodukowany w 2012 r., następnie 7 września tegoż roku trafił do ówczesnego Eurolotu. Po upadku regionalnej linii, 1 kwietnia 2015 r. przeniesiony został do floty PLL LOT. Maszyna uczestniczyła w dwóch incydentach lotniczych. 10 stycznia 2018 r. podczas lądowania w Warszawie zapadła się przednia goleń podwozia. Do latania maszyna wróciła dopiero 3 lipca 2018 r. Kolejne zdarzenie miało miejsce 9 września 2019 r. na locie z Warszawy do Poznania pojawiła się informacja o usterce/pożarze jednego z silników. Załoga natychmiast wyłączyła tę jednostkę napędową i wdrożyła procedury przeciwpożarowe. Do latania z pasażerami samolot powrócił 1 listopada 2019 r. Ostatecznie 15 marca 2020 r. został wycofany z użytku i zaparkowany na lotnisku Chopina w Warszawie, gdzie obecnie się znajduje.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LOT: BOC Aviation leasingodawcą trzech B737 MAX 8

Pasażer i linie lotnicze

LOT: BOC Aviation leasingodawcą trzech B737 MAX 8

Mateusz Kieruzal 08 sierpnia 2024

LOT wydłuża okres zawieszenia lotów do Izraela i Libanu

Pasażer i linie lotnicze

Innsbruck: LOT beneficjentem wsparcia finansowego

Infrastruktura i lotniska

Innsbruck: LOT beneficjentem wsparcia finansowego

Mateusz Kieruzal 07 sierpnia 2024

Zobacz również:

LOT: Bombardier Q400 lądował w asyście. Problemy z klapami

Pasażer i linie lotnicze

SpiceJet odebrały 90-miejscowego Q400

Biznes i przemysł

SpiceJet odebrały 90-miejscowego Q400

Piotr Bożyk 26 września 2018

Pozostałe z wątku:

LOT: BOC Aviation leasingodawcą trzech B737 MAX 8

Pasażer i linie lotnicze

LOT: BOC Aviation leasingodawcą trzech B737 MAX 8

Mateusz Kieruzal 08 sierpnia 2024

LOT wydłuża okres zawieszenia lotów do Izraela i Libanu

Pasażer i linie lotnicze

Innsbruck: LOT beneficjentem wsparcia finansowego

Infrastruktura i lotniska

Innsbruck: LOT beneficjentem wsparcia finansowego

Mateusz Kieruzal 07 sierpnia 2024

Zobacz również:

LOT: Bombardier Q400 lądował w asyście. Problemy z klapami

Pasażer i linie lotnicze

SpiceJet odebrały 90-miejscowego Q400

Biznes i przemysł

SpiceJet odebrały 90-miejscowego Q400

Piotr Bożyk 26 września 2018

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5