Partner serwisu
Biznes i przemysł

De Havilland rozpoczął produkcję samolotu gaśniczego DHC-515

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
De Havilland rozpoczął produkcję samolotu gaśniczego DHC-515
Fot. De Havilland Canada
De Havilland Canada poinformowało, że rozpoczął się montaż końcowy pierwszego samolot gaśniczego DHC-515 Firefighter w Calgary. Producent spodziewa się rozpocząć dostawy tych samolotów na początku 2028 r., czyli nieco później niż wcześniej przewidywano.

Neil Sweeney, wiceprezes De Havilland ds. korporacyjnych, twierdzi jednak, że program postępuje dobrze i że firma poradziła sobie z problemami w łańcuchu dostaw.

- Przywrócenie łańcucha dostaw do stanu zadowalającego było pierwszym zadaniem. Zespół pracował naprawdę ciężko, aby ponownie połączyć nasz skomplikowany łańcuch dostaw. Jesteśmy w naprawdę dobrej formie. Pierwszy DHC-515 jest obecnie montowany w Calgary - mówi Sweeney.

De Havilland wznowił produkcję DHC-515 w Calgary, około 1 900 mil na zachód od dawnego zakładu montażowego Bombardiera w Montrealu. Jak twierdzi kanadyjski producent, DHC-515 będzie poruszał się z prędkością do 346 km/h (187 kts), będzie mógł zabrać na pokład do 6 137 litrów (1 621 galonów) wody i napełnić swoje zbiorniki w ciągu zaledwie 12 sekund, wykonując manewr nabierania w locie nad jeziorami i innymi zbiornikami wodnymi.

- Zamówienia będą pochodziły od obecnych operatorów samolotów tego typu - podsumowuje Sweeney, wymieniając m.in. Kanadę, Brazylię, Kolumbię, Europę, USA oraz kraje Afryki i regionu Morza Śródziemnego jako potencjalnych nabywców. W tym roku 24 samoloty DHC-515 zostały zamówione przez różne rządy europejskie, a sama Unia Europejska (UE) wyda 600 milionów euro, aby pomóc w pokryciu kosztów zakupu. Oczekuje się, że dostawy zamówionych samolotów zakończą się w 2030 r., podali urzędnicy UE.

Firma będzie docelowo produkować od 9 do 12 samolotów DHC-515 rocznie i zamierza przenieść produkcję z Calgary do De Havilland Field, który obecnie buduje się na wschód od Calgary w słabo zaludnionym hrabstwie Wheatland w Albercie. De Havilland planuje przenieść tam całą swoją produkcję, technikę i dystrybucję części, a także pas startowy.

DHC-515

De Hevilland DHC-515 Firefighter został ogłoszony w marcu 2022 r. Bazuje on na historii kultowych samolotów Canadair CL-215 i CL-415, które od ponad 50 lat stanowią kluczową część flot powietrznych straży pożarnych w Europie i Ameryce Północnej. Nowe 515 otrzymają modernizacje, które zwiększą funkcjonalność i skuteczność tych legendarnych oraz wytrzymałych samolotów pożarniczych.

Firma De Havilland Canada przejęła program Canadair CL w 2016 r. i rozważała powrót do jego produkcji od 2019 r. Przewiduje się, że w ciągu najbliższych lat konieczne będzie zatrudnienie ponad 500 nowych pracowników, aby zrealizować produkcję tego programu.

Jego najważniejsze zalety to:

  • Doskonale wyposażony do walki z obecnymi pożarami, które są bardziej nieregularne i powszechne ze względu na zmiany klimatyczne;
  • Dostarcza wiele zrzutów wody w krótkich odstępach czasu, co oznacza szybsze tłumienie pożarów, a także umożliwia samolotowi i załodze lepsze śledzenie zachowania pożarów;
  • Dostarcza największą ilość wody do strefy pożaru dziennie (prawie 700 tys. litrów), ponad dwukrotnie więcej niż najbliższy konkurent;
  • Napełnia swoje zbiorniki w ciągu 12 sekund z pobliskich źródeł słodkiej lub słonej wody, w tym z rzek, małych jezior i oceanów, podczas gdy zwykłe samoloty muszą wracać na lotnisko po każdym zrzucie;

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5