Dobrze znany wszystkim Dash 8-400 ex Q400 w wersji cargo? Tak, De Havilland Canada ogłosił wczoraj (18 lipca) wprowadzenie trzech rozwiązań konwersji cargo dla samolotu Dash 8-400.
Wprowadzone rozwiązania obejmują trzy konfiguracje: Quick Change (QC), Package Freighter (PF) i Freighter z dużymi drzwiami ładunkowymi (F-LCD), które są odpowiedzią na szeroki zakres modeli operacyjnych.
Jak podkreśla kanadyjski producent, znany na całym świecie z niskich kosztów eksploatacji, wyjątkowych osiągów i niezawodności w operacjach lotniczych i misjach specjalnych, samolot Dash 8-400 doskonale sprawdzi się również w operacjach cargo.
- W miarę rozwoju rynku cargo, nasze rozwiązania w zakresie konwersji samolotów z łatwością zwiększą ogólną wartość i rozszerzą i tak już wysokie możliwości generowania przychodów przez samolot Dash 8-400. De Havilland Canada będzie oferował trzy rozwiązania konwersji samolotów cargo poprzez biuletyny serwisowe producenta oryginalnego sprzętu (OEM) zatwierdzone przez Transport Canada. Jesteśmy gotowi zapewnić szeroki zakres wsparcia OEM zgodnie z życzeniem naszych operatorów - od instalacji zestawu do wsparcia na miejscu poprzez naszą globalną infrastrukturę wsparcia technicznego. Kilka atrybutów samolotu Dash 8-400, w tym jego osiągi operowania w różnych warunkach klimatycznych i geograficznych tzw. hot-and-high, zasięg do 1640 nm (ok. 3030 km) i długa żywotność konstrukcji, pozycjonują go bardzo dobrze dla operacji cargo, a jego niski poziom hałasu i emisji CO2 oznacza, że jest to również wybór przyjazny dla środowiska - powiedział Jean-Philippe Côté, Vice President Programs, De Havilland Canada.
Dash 8-400 Quick Change (Dash 8-400 QC)
Rozwiązanie Quick Change to model rozszerzenia przychodów, który oferuje elastyczność w przekształcaniu samolotu Dash 8-400 pomiędzy konfiguracją całkowicie pasażerską i całkowicie towarową. Operatorzy mogą połączyć dwa różne strumienie przychodów w jeden, znacznie rozszerzając swoją bazę przychodów. Krótki czas potrzebny na przejście z jednej konfiguracji do drugiej pozwala operatorom na szybkie dostosowanie się do dynamiki rynku. Dzięki zainstalowaniu w kabinie nowego systemu wykrywania dymu w celu przekształcenia jej w przedział klasy ekonomicznej, podczas lotów cargo w kabinie nie jest wymagana obecność personelu pokładowego.
Dash 8-400 Package Freighter (Dash 8-400 PF)
Dash 8-400 Package Freighter pozwala na masowy załadunek ładunków o różnych rozmiarach, takich jak paczki z handlu internetowego. Istnieje dziewięć odrębnych stref załadunku z ośmioma promienistymi siatkami zapewniającymi funkcje mocowania i unieruchamiania. Główne drzwi dostępowe do ładunku znajdują się w tym samym miejscu, co tylne drzwi przedziału bagażowego (LHS) we wszystkich samolotach Dash 8-400, a cztery dodatkowe drzwi dostępowe (jedne z przodu i jedne z tyłu po każdej stronie samolotu) ułatwiają szybki załadunek i rozładunek ładunku. Dodatkowo dostępny jest również opcjonalny system ładowania frachtu na paletach. Według De Havillanda jest to idealne rozwiązanie do transportu paczek e-commerce.
Dash 8-400 Freighter z dużymi drzwiami ładunkowymi (Dash 8-400 F-LCD)
Dash 8-400 Freighter może być wyposażony w duże drzwi ładunkowe (LCD) i system załadunku frachtu, aby zapewnić kontenerowy model cargo, który ułatwia transport palet lub kontenerów z urządzeniami ładunkowymi (ULD). Z drzwiami LCD o wymiarach 109 x 69 cali (2,8 m x 1,8 m), Dash 8-400 F-LCD jest wyposażony do obsługi typowych kontenerów, takich jak LD1, LD2, LD3 i LD4. Np. może przewozić aż osiem kontenerów LD3, a to pozwala to na transfer kontenerów z innych samolotów w sieci przewoźnika. Jest to idealne rozwiązanie dla przewoźników sieciowych typu hub-and-spoke, jak również dla głównych operatorów logistycznych chcących posiadać mniejsze samoloty, które polecą na trasach o mniejszym zapotrzebowaniu cargo.