Partner serwisu
Prawo i polityka

De Juniac (IATA): Chcemy latać więcej i zanieczyszczać mniej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-12-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
De Juniac (IATA): Chcemy latać więcej i zanieczyszczać mniej
fot. Pixabay
– Nie wydaje mi się, żeby tanie bilety lotnicze mogły się przyczyniać do szkody dla środowiska. Według mnie nie można również powiedzieć, że jest „zbyt tanio, by latać”, bo lotnictwo powinno być dostępne dla wszystkich – mówił dziennikarzom Alexandre de Juniac, dyrektor generalny IATA. 

W Genewie od 11 grudnia trwają Media Day, wydarzenie dla dziennikarzy, organizowane przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA). W środę organizacja przedstawiła prognozę dla linii lotniczych na nadchodzący rok, według której branża lotnicza 11. rok z rzędu będzie na plusie, a przewoźnicy nie są zagrożeni recesją. Globalna liczba pasażerów w 2020 roku wzrośnie, przekraczając 4,72 mld.

Przed branżą wyzwania ekologiczne

I chociaż nadchodzący rok ma być łatwiejszy od 2019, który obfitował w wojny handlowe, problemy z Boeingami 737 MAX oraz upadki linii lotniczych, w 2020 przewoźnicy będą musieli sobie poradzić ze skutkami tych wydarzeń i zmierzyć się z nowymi wyzwaniami. Jakimi? Alexandre de Juniac, dyrektor generalny IATA, wyróżnił dwie najważniejsze kwestie.

– Po pierwsze chcemy przekonać Komisję Europejską do podjęcia działań w sprawie najważniejszych kwestii, związanych z polityką otwartego nieba. Jest na to szansa, może nie od razu, ale w ciągu najbliższych 6 miesięcy, podczas niemieckiej prezydencji i szans, związanych z nową komisją – tłumaczył. – Po drugie, musimy objaśniać i komunikować to, co robimy w związku z dbałością o środowisko – redukowanie skutków emisji dwutlenku węgla w ramach mechanizmu CORSIA (ang. the Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation) – mówił de Juniac podczas rozmowy z dziennikarzami.

Lotnictwo pod ostrzałem

Dyrektor generalny IATA stwierdził, że lotnictwo było poddawane atakom aktywistów i ekologów, co wynikało z braku odpowiednich informacji i komunikacji ze strony branży lotniczej. Teraz IATA stara się tę sytuację zmienić. – Rok temu w Szwecji usłyszałem, że przewożę zbyt wielu ludzi i muszę przestać. Z kolei w Finlandii była cała kampania publiczna przeciwko fińskim turystom, którzy latają na wakacje do Tajlandii. Postanowiliśmy wtedy, że opracujemy strategię informującą o tym, co robimy – mówił de Juniac. Jak dodał, strategia IATA zaczęła przynosić pozytywne skutki, a argumenty branży przekonały nawet najbardziej zagorzałych aktywistów. Kampanię wspierają również aktywnie m.in. porty lotnicze.

Temat ekologii i redukcji śladu węglowego dotyka niemal każdego człowieka oraz korporacji, jednak zdaniem wielu ludzi to właśnie lotnictwo ma swój niechlubny, spory wkład w emisję CO2 do atmosfery. – To bardzo symboliczne, że branża lotnicza jest celem takich ataków. Jesteśmy doskonałym celem, to, co robimy, jest bardzo widoczne – argumentuje przedstawiciel IATA.

Na pytanie, czy dbałość o środowisko przez branżę lotniczą oznacza wzrost cen biletów, de Juniac zaprzeczył i dodał, że lotnictwo powinno iść w kierunku mniejszych cen biletów. – Nie wydaje mi się, żeby tanie bilety lotnicze mogły się przyczyniać do szkody dla środowiska. Według mnie nie można również powiedzieć, że jest „zbyt tanio, by latać”. Lotnictwo powinno być dostępne dla wszystkich – podsumował de Juniac.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Paryż, Tokio, Nowy Jork. Trwa globalna inwazja pluskiew

Pasażer i linie lotnicze

Paryż, Tokio, Nowy Jork. Trwa globalna inwazja pluskiew

Tomasz Śniedziewski 19 grudnia 2023

COMAC dostarczył trzeciego zbudowanego C919

Biznes i przemysł

COMAC dostarczył trzeciego zbudowanego C919

Mateusz Kieruzal 17 grudnia 2023

Zobacz również:

CPK: Otwarcie w połowie 2028 r. Chopin do zamknięcia

Infrastruktura i lotniska

CPK: Otwarcie w połowie 2028 r. Chopin do zamknięcia

Redakcja 19 grudnia 2023

De Juniac (IATA): Kolej nie jest neutralna, pozostawia ślad węglowy

Pasażer i linie lotnicze

Prezes IATA: Centralny Port Komunikacyjny ma szanse stać się sukcesem

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Paryż, Tokio, Nowy Jork. Trwa globalna inwazja pluskiew

Pasażer i linie lotnicze

Paryż, Tokio, Nowy Jork. Trwa globalna inwazja pluskiew

Tomasz Śniedziewski 19 grudnia 2023

COMAC dostarczył trzeciego zbudowanego C919

Biznes i przemysł

COMAC dostarczył trzeciego zbudowanego C919

Mateusz Kieruzal 17 grudnia 2023

Zobacz również:

CPK: Otwarcie w połowie 2028 r. Chopin do zamknięcia

Infrastruktura i lotniska

CPK: Otwarcie w połowie 2028 r. Chopin do zamknięcia

Redakcja 19 grudnia 2023

De Juniac (IATA): Kolej nie jest neutralna, pozostawia ślad węglowy

Pasażer i linie lotnicze

Prezes IATA: Centralny Port Komunikacyjny ma szanse stać się sukcesem

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5