Delta Air Lines poinformowała w oficjalnym komunikacie o dodaniu blisko 1000 nowych lotów do swojego lipcowego rozkładu. Oferowanie przewoźnika z Atlanty nadal będzie jednak niższe o 65 proc. w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku.
Trzecia największa linia lotnicza Stanów Zjednoczonych do 30 września bieżącego roku nadal będzie blokować środkowe rzędy dla pasażerów na pokładach swoich maszyn. - Zaufanie do bezpiecznego podróżowania jest kluczem do pomyślnego przebiegu procesu odnowy. Dostosowujemy sieć połączeń krajowych i zagranicznych do potrzeb rynku, ale priorytetem pozostanie najwyższy w branży standard bezpieczeństwa oraz higieny podróży naszych klientów - podkreślił Joe Esposito, wiceprezes firmy ze stanu Georgia.
Więcej wakacyjnych lotów na FlorydęDelta Air Lines zwiększy liczbę rejsów z głównych swoich węzłów w Atlancie, Detroit, Minneapolis i Salt Lake City. Więcej wakacyjnych lotów pojawi się także na Florydę. Sieć tras międzynarodowych nadal będzie niższa aż o 85 proc. w porównaniu z lipcem ubiegłego roku. Filarem będą połączenia z Kanadą. Do Montrealu, Toronto, Calgary i Winnipeg najłatwiej będzie można codziennie przemieścić się z Detroit, Minneapolis i portu New York-JFK. Kontynuowane będą loty na stosunkowo krótkim odcinku z Seattle do Vancouver.
Przewoźnik ze stanu Georgia wznowi zawieszone wcześniej trasy na Karaiby. Połączenia ze Stanami Zjednoczonymi zyskają Meksyk, Aruba, St. Maarten, St. Lucia i Puerto Rico. Poza tym pojawią się również loty do Cancun, Los Cabos, Montego Bay, Nassau, St. Thomas i Punta Cana.
Cztery razy w tygodniu będzie można przemieścić się z Bostonu do Amsterdamu. Do głównego portu lotniczego Holandii zaoferowane zostaną także codzienne rejsy z Seattle. Kontynuowane będą również połączenia z portu Nowy Jork-JFK i Detroit do Paryża i Amsterdamu. Europejskie destynacje uzupełnią loty z Atlanty do stolicy Francji, portu Londyn-Heathrow, Frankfurtu i Tel Awiwu.
Nowy rozkład bez Sao Paulo i BogotyTrasy transpacyficzne otwiera codzienne połączenie z Detroit do portu Seul-Inczon. z mniejszą częstotliwością, nawet tylko raz w tygodniu, będą natomiast obsługiwane odcinki z Seattle do stolicy Korei Południowej, a także do Szanghaju i portu Tokio-Haneda.
Zlikwidowano natomiast trasy z Atlanty do Panamy, Bonaire, Salwadoru, San Pdero Sula, Providenciales, San Jose, Sao Paulo i Bogoty. Poza tym maszyny tego przewoźnika nie odlecą też z Detroit do Ottawy i Nowego Jorku do Santo Domingo i Santiago na Dominikanie.
Delta Air Lines zanotowała w kwietniu spadek ruchu pasażerskiego aż o 95 proc. Przewoźnik uziemił 650 maszyn i musiał zredukować rozkład lotów o 80 proc., przestawiając swoją aktywność na rejsy towarowe oraz repatriacyjne. Flota 913 samolotów linii lotniczej obsługiwała przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 trasy do 325 destynacji.