Delta Air Lines odebrała 60. airbusa A220. Jubileuszowym A220 został A220-300 o rejestracji N314DU, który w piątek (24 lutego) został przebazowany z linii montażu końcowego w Mobile do Minneapolis. Delta jet największym użytkownikiem samolotów A220 na świecie.
W 2016 r. amerykańska linia zamówiła 75 ówczesnych bombardierów CSeries CS100 (airbus A220-100) z opcjami na kolejnych 50 maszyn tego typu, potem w 2019 r. zwiększyła zamówienie do 95 maszyn, w wakacje 2022 r. do 107, a obecnie do 119 samolotów. Jest to największe jak dotąd zamówienie na samoloty tego typu, a sama Delta już w 2016 r. zagwarantowała sobie prawo do konwersji zamówionych A220-100 na większy model A220-300. Zamówienie 119 A220 jest podzielone na: 45 A220-100 i 74 A220-300. Do tej pory Delta odebrała 60 A220: 45 A220-100 oraz 15 większych A220-300.
A220 Delty
A220-300 w barwach Delty napędzany jest silnikami Pratt & Whitney GTF PW1500G, a na pokład zabiera 130 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 12 w klasie biznes (2-2) oraz 118 w klasie ekonomicznej (2-3), to o 21 pasażerów więcej niż może pomieścić mniejszy A220-100 amerykańskiego przewoźnika, który zabiera na pokład 109 pasażerów w konfiguracji trzech klasy podróży: 12 w klasie biznes (2-2), 14 w premium (2-3) oraz 82 w ekonomicznej (2-3). Rodzina A220
Do połowy lutego br. zamówiono już 785 maszyn A220: 93 A220-100 oraz 692 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 249 samolotów tego typu do 16 linii lotniczych: 56 A220-100 oraz 193 A220-300. Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (60), airBaltic (39) oraz Swiss (30).
Rodzina maszyn A220 (dawna CSeries) jest produkowana w dwóch wersjach A220-100 (CS100) i A220-300 (CS300), które zabierają na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. A220 został zaprojektowany z myślą o wydajności i łączy on najnowocześniejsze elementy aerodynamiki, zaawansowane materiały kompozytowe i najnowszej generacji silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney, zapewniając co najmniej 20-25 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Samolot jest również znacznie cichszy i posiada czterokrotnie mniejszy ślad akustyczny. Od 2020 r. maksymalna masa startowa samolotu A220 (MTOW) wzrośnie dokładnie o 2268 kg (2,3 t). Nowy MTOW zwiększy także maksymalny zasięg do 6204 km (3350 nm) dla A220-300 oraz 6300 km (3400 nm) dla A220-100, czyli około 833 km (450 nm) więcej niż obecnie. Do 2019 r. podstawowa maksymalna masa do startu (MTOW) wynosiła 60,8 t dla A220-100 i 67,6 t dla A220-300. Dzięki zwiększeniu jej o 2,3 t wynosi ona kolejno 63,1 i 69,9 t.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.