Międzynarodowy gigant logistyczny – DHL Express, zainwestował 135 mln euro w port lotniczy w Stambule i liczy na silny wzrost. Dużym atutem Turcji, który działa na korzyść DHL, to bowiem strategiczne położenie Turcji.
Wyjaśniając inwestycje firmy w Turcji, dyrektor generalny DHL Express na tamtejszy rynek, Claus Lassen potwierdził, że DHL zarządza obiektem o powierzchni 42 tys. m kw. na lotnisku w Stambule. Prowadzi także drugie centrum operacyjne na lotnisku Sabiha Gökçen, zlokalizowanym po anatolijskiej stronie Stambułu.
– Turcja jest strategicznie zlokalizowana w samym centrum świata – powiedział wczoraj Lassen agencji Anadolu (AA). Biorąc pod uwagę lokalizację tego kraju, DHL obsługuje swoich klientów na Bliskim Wschodzie i w innych krajach za pośrednictwem Turcji. – Stambuł ma doskonałą lokalizację. Dotarcie do wielu krajów możliwe jest w ciągu dwóch bądź trzech godzin z lotniska w Stambule. Dzięki położeniu Turcji jesteśmy blisko Europy Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki. Jeśli warunki tego wymagają. aby dalej rosnąć w Turcji, rozszerzymy naszą działalność – powiedział Lassen.
Lotnisko w Stambule, jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych w Turcji, zapewnia dostęp do 41 krajów w ciągu trzech godzin lotu oraz do 66 krajów z pięciogodzinnymi lotami.
Prezes DHL Express Turkey wskazał, że firma cieszy się bardzo dobrą pierwszą połową (I półrocze) w tym roku, zapewniając dwucyfrowy wzrost. – Większość ekspansji pochodzi z operacji eksportowych. Wierzę, że nasza firma będzie nadal rosła w drugiej połowie roku - powiedział. W odniesieniu do operacji e-commerce Lassen zwrócił uwagę na zrównoważony rozwój tego sektora w Turcji. – Handel elektroniczny stanowi 15% naszej działalności. Naszym głównym obszarem działalności w handlu elektronicznym są operacje B2B, które stale się rozwijają. Pomimo wzlotów i upadków w tureckiej gospodarce jesteśmy optymistami w naszych prognozach dotyczących tego kraju – dodał.
Turecki sektor e-commerce odnotował w ostatnich latach tendencję wzrostową. Branża, która działa w Turcji od 1997 r., odnotowała udany 2018 r. osiągając wielkość 59,9 mld TL, przy 42-procentowym wzroście w porównaniu z rokiem poprzednim. W tym roku liczy na kolejne osiągnięcia.
DHL Express aktywnie działa na rynku tureckim od 1981 r., utrzymując pozycję lidera rynku dzięki zrównoważonym inwestycjom. – Mamy udział w rynku tureckim wynoszący 53 proc. – powiedział Lassen. Dodał, że centrala DHL Express ma silne zaufanie do rynku tureckiego, ponieważ gospodarka kraju i siła robocza są w dobrej formie pomimo wahań w gospodarce.