Linie lotnicze Qantas zapowiedziały dalszą rozbudowę systematycznie rozrastającej się krajowej sieci połączeń. Narodowy przewoźnik Australii ujawnił przy okazji, które trasy obsłużą pozyskane niedawno embraery E190, a na jakich rejsach pojawi się szerokokadłubowy boeing 787 Dreamliner.
Wąskokadłubowe odrzutowce producenta z Brazylii najczęściej będzie można dostrzec w Townsville. Miasto w północnej części stanu Queensland zyska od sierpnia codzienne loty do Sydney i Melbourne oraz trzy razy w tygodniu do Adelajdy. Wszystkie rejsy będą właśnie realizowane nowymi E190, pozyskanymi na zasadzie leasingu od Alliance Airlines z Brisbane.
Flota Qantas zostanie wzmocniona w sumie ośmioma takimi odrzutowcami. Trzy z nich już latają w całej środkowej Australii. Pozostałych pięć zostanie wkrótce odebranych.
Więcej lotów do Queensland i na Tasmanię
Od sierpnia z Adelajdy będzie można cztery razy w tygodniu przemieścić się również do Cairns w Queensland. Miesiąc później natomiast stolica stanu Australia Południowa zyska codzienne rejsy do Hobart na Tasmanii. Obie trasy także będą obsługiwane samolotami E190.
Boeingi 737-800 zostały wyznaczone do rejsów między Perth a Gold Coast oraz między Sydney a Uluru. - Wcześniej podróżowanie między tymi miastami oznaczało lot z przesiadką. Teraz pasażerowie będą mogli bezpośrednio dostrzec do tych destynacji, oszczędzając przy tym co najmniej godzinę czasu - podkreślił Andrew David, odpowiedzialny za planowanie sieci krajowej i międzynarodowej w Qantas. Trasa Perth - Gold Coast będzie realizowana trzy razy w tygodniu, natomiast Sydney-Uluru pięć razy w tygodniu.
Więcej szerokadłubowców w Darwin i Perth
Powody do umiarkowanego optymizmu mają również sympatycy szerokokadłubowców. Siedem z tuzina w tygodniu rejsów z Sydney do Darwin, trwających ponad cztery godziny, będzie bowiem realizowanych z pomocą airbusów A330. Odrzutowce producenta z Tuluzy trzy razy w tygodniu obsługują również trasę z Brisbane do Darwin, na której częstotliwość lotów aktualnie wynosi w sumie dziewięć w tygodniu.
A330 zrealizują jednak przede wszystkim aż 24 z 37 tygodniowych rejsów między Melbourne a Perth. Tylko cztery razy w tygodniu odrzutowcami producenta z Tuluzy będzie można przemieścić się ze stolicy stanu Australia Zachodnia do Sydney. Na trasie z największego miasta Nowej Południowej Walii do Perth dziewięć lotów z 34 tygodniowo w istniejącym rozkładzie zrealizują natomiast Dreamlinery wersji 787-9.
- Wiemy jak popularne są boeingi 787 i airbusy A330 wśród naszych klientów w naszej międzynarodowej sieci połączeń. Jesteśmy przekonani, że popyt na loty krajowe, które obsłużą te samoloty, będzie ogromne - dodał David. Dreamlinery Qantas dotychczas można było zobaczyć tylko na trasie z międzylądowaniem Melbourne-Perth-Londyn/Heathrow. Teraz po raz pierwszy pojawią się więc tylko na całkowicie krajowej trasie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.