Proces unowocześniania szerokokadłubowej floty Austrian Airlines rozpocznie się za niecałe trzy tygodnie, kiedy austriacki przewoźnik-członek grupy Lufthansy odbierze dwa pierwsze B787. Dreamlinery zostaną wykorzystane do obsługi regularnych rejsów do Stanów Zjednoczonych
Flota samolotów długodystansowych Austrian Airlines opierała się przez długi okres o boeingi 767-300 i 777-200. Przewoźnik z siedzibą w Wiedniu, który jest członkiem Grupy Lufthansy i sojuszu Star Alliance, rozpoczął jednak proces wymiany floty samolotów szerokokadłubowych na maszyny nowej generacji, gdyż średni wiek obecnych maszyn to ponad 24 lata.
Pod koniec lutego Austrian Airlines odbierze dwa pierwsze boeingi 787-9, o czym na portalu LinkedIn poinformowała dyrektor generalna austriackiego operatora. Annette Mann wskazała, że odbiór Dreamlinerów sprawi, że flota długodystansowa będzie liczyć 11 maszyn.
Stare samoloty nie zostaną jednak od razu wycofane, albowiem „Liniowce Marzeń” zostaną wykorzystane do rozwoju sieci połączeń i usprawnienia realizacji harmonogramu lotów transatlantyckich. W lipcu uruchomione zostaną
regularne połączenia lotnicze Wiedeń – Boston. Rejsy do stolicy stanu Massachusetts uzupełnią siatkę połączeń przewoźnika w USA, albowiem B767 i B777 regularnie lądują w już Chicago, Los Angeles, Nowym Jorku i Waszyngtonie, jak również w kanadyjskim Montrealu.
Piloci Austrian Airlines przechodzą obecnie proces szkoleń na symulatorach B787. Draemlinery po przylocie do Wiednia przejdą rutynowe testy, a w maju – w ramach szkoleń załogi – będą realizować loty krótkodystansowe w Europie. Regularne, długodystansowe operacje lotnicze B787 rozpoczną wykonywać pod koniec czerwca.
Austrian Airlines odmładza również flotę samolotów krótkodystansowych. We wrześniu ubiegłego roku
austriacki przewoźnik odebrał pierwszego wąskokadłubowego A320neo.