Linie LATAM ujawniły plany modernizacji 24 boeingów B787-8 i B787-9 Dreamliner. W ramach projektu o wartości 360 mln dolarów samoloty zostaną wyposażone w nowe fotele Recaro R7 z indywidualnymi drzwiami zapewniającymi maksimum prywatności, dzięki czemu LATAM będzie pierwszą grupą lotniczą w Ameryce Południowej oferującą tę funkcję.
Recaro R7 wcześniej znany jako CL6720, to produkt, który został wybrany przez Iberię do floty airbusów A350 oraz przez
Polskie Linie Lotnicze LOT do retrofitu floty boeingów B787-8.
Jak zapewnia producent fotel klasy biznes R7 został zaprojektowany tak, aby umożliwić luksusową i komfortową podróż, a elegancka estetyka jest świetnym uzupełnieniem projektowanego wnętrza kabiny. Lekka konstrukcja ma przyczyniać się do oszczędności paliwa i ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko. Każdy fotel jest wyposażony w indywidualne drzwi, gwarantujące maksymalną prywatność. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji więcej przestrzeni oraz dodatkowe schowki na drobne przedmioty.
- Dzięki projektowi, który odzwierciedla wyjątkową istotę grupy LATAM i dbałość o najdrobniejsze szczegóły, nasze nowe kabiny zostały tak stworzone, aby zaoferować światowej klasy wrażenia z podróży. Nowe fotele w klasie biznes stanowią znaczący krok naprzód, łącząc komfort, prywatność i elegancję. Te retrofity kabin pozycjonują LATAM jako lidera w branży, zapewniając naszym pasażerom wysoki poziom komfortu i ekskluzywne wrażenia z lotu - powiedział Paulo Miranda, wiceprezes ds. klientów w LATAM Airlines Group.
Dreamlinery LATAM będą również korzystać z nowych foteli w klasie ekonomicznej i ekonomicznej plus, z których te ostatnie będą miały więcej miejsca na nogi, większe odchylenie, podnóżki i dedykowaną przestrzeń bagażową.
Według zapowiedzi linii, pasażerowie będą mogli łączyć się z systemem IFE także przez Bluetooth, a ekrany HD w oparciach foteli będą miały przekątną od 13 cali w klasie ekonomicznej/plus do 24 cali w klasie biznes.
Grupa podkreśliła wykorzystanie 70 proc. skóry pochodzącej z recyklingu w nowych fotelach, co według niej skutkuje 87 proc. redukcją ilości wody zużywanej do produkcji tego materiału.
10 z 24 samolotów przeznaczonych do modernizacji to B787-8 używane na chilijskim rynku krajowym, podczas gdy pozostałych 14 B787-9 wykonuje rejsy z Chile, Brazylii i Peru. Oczekuje się, że pierwszy Dreamliner w wersji -8 wyposażony w nową kabinę rozpocznie komercyjne loty na początku marca przyszłego roku, a projekt modernizacji ma zostać zakończony do połowy 2026 r.