Firma Maersk poinformowała w mijającym tygodniu, że zależna linia lotnicza Star Air wprowadzi pięć dodatkowych frachtowców w ciągu najbliższych trzech lat. Do floty dołączą kolejne B767F, a także dwa nowe B777F.
Duński gigant żeglugowy poinformował, że trzy B767-300F, które zostaną wydzierżawione od spółki leasingowej Cargo Aircraft Management (CAM) należącej do Air Transport Services Group (ATSG), będą gotowe do dostawy i użytku już w połowie 2022 r., podczas gdy dwa nowe B777-F, zamówione bezpośrednio u Boeinga, zostaną dostarczone około połowy 2024 r.
B767-200F startujący z Warszawy - Fot. Piotr Bożyk
– Jako globalny integrator logistyki kontenerowej, Maersk doskonali zdolność do zapewnienia naszym klientom kompleksowych usług logistycznych typu one-stop shop i end-to-end. W tym roku wzmocniliśmy naszą zintegrowaną ofertę logistyczną poprzez przejęcia w zakresie logistyki e-commerce, inwestycje technologiczne, zwiększenie powierzchni magazynów, a także, co jest naturalnym kolejnym krokiem, zwiększamy nasze możliwości w zakresie frachtu lotniczego, tworząc szerszą sieć, aby jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby klientów - powiedział Vincent Clerc, wiceprezes wykonawczy i dyrektor generalny działu Ocean & Logistics, A.P. Moller – Maersk.
Star Air został założony przez A.P. Moller - Maersk (Maersk) w 1987 r. Flota składa się obecnie z 15 boeingów 767: 12 B767-200F oraz trzech B767-300F. Samoloty w barwach Star Air wykonują loty w imieniu United Parcel Service i DHL Express, głównie z lotnisk w Kolonii i Lipsku.