Linie lotnicze Virgin Atlantic wzmocnią swoją flotę dwoma kolejnymi airbusami A350-1000. Nowe samoloty będą leasingowane od Air Lease Corporation (ALC). Dostawy zaplanowano na 2023 i 2024 roku. Drugi największy przewoźnik w Wielkiej Brytanii ma nadzieje na przywrócenie w najbliższych miesiącach oferowania na poziomie sprzed pandemii.
Kiedy ruchu lotniczy zaczyna się powoli odbudowywać, Virgin Atlantic zamierza powiększyć swoją flotę samolotów długodystansowych. W 2024 roku liczba A350-1000 we flocie brytyjskich linii lotniczych zwiększy się do czternastu takich maszyn. Obecnie, przewoźnik operuje ośmioma airbusami A350.
– Jesteśmy zaszczyceni poinformowaniem o złożeniu zamówienia na dwa nowe airbusy A350 przez Virgin Atlantic. Air Lease Corporation posiada długą historię współpracy z przewoźnikiem, która była skupiona na transformacji i modernizacji floty linii. Dwa nowe samoloty, które dołączą do rosnącej floty A350, będą zaangażowaniem w bardziej zrównoważone lotnictwo – powiedział Steven F. Udvar-Házy, prezes wykonawczy Air Lease Corporation.
A350 podstawą flotyDostawy dwóch airbusów A350-1000 będą pochodzić z księgi zamówień, którą posiada ALC w Airbusie. Nie zakłóci to bezpośredniego zamówienia Virgin Atlantic na dwanaście takich samolotów. Pomimo trwającej pandemii, brytyjski przewoźnik kontynuuje odbiór zamówionych samolotów, trzy nowe maszyny dotarły w 2020 roku, a jeden nowy A350 w trwającym jeszcze roku. Najnowszy A350-1000, o numerze rejestracyjnym G-VEVE, dotarł na początku grudnia b.r.
Każdy kolejny szerokokadłubowy samolot we flocie Virgin pozwoli wyrównać utracone oferowanie foteli, które powstało po wycofaniu starzejących się boeingów B747, które były podstawą floty przewoźnika przez długi okres.
Skupienie się na ruchu wypoczynkowym Obecnie linie skupiły się na długodystansowym ruchu wypoczynkowym i kierunków VFR (ang. visiting friends and relatives – odwiedziny przyjaciół i krewnych). Po otwarciu się w listopadzie granic Stanów Zjednoczonych dla w pełni zaszczepionych podróżnych lecących z Unii Europejskiej, przewoźnik zwiększył oferowanie na rynku amerykańskim, który zawsze był podstawowym rynkiem działalności.
Virgin Atlantic zainaugurował ostatnio loty ze szkockiego Edynburga na Barbados, o czym informowaliśmy w
TYM TEKŚCIE. Dodano również rotacje łączące Wielką Brytanię z Pakistanem.