Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Dwa popularne europejskie lotniska remontują swoje pasy startowe

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-04-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Dwa popularne europejskie lotniska remontują swoje pasy startowe
fot. Salzburg Airport
Dwa najbardziej popularne lotniska w Europie, zlokalizowane w centrum miasta, zamykają się tego lata ze względu na remont nawierzchni pasa startowego. To lotniska w Salzburgu i Mediolanie.

Austriacy uruchomią się pod koniec maja

Salzburg, który jest drugim po Wiedniu najbardziej ruchliwym portem lotniczym w Austrii, jest zamknięty do 29 maja 2019 r. Prace polegają na przebudowie 60-letniego betonowego pasa startowego.

– Całkowite zamknięcie lotniska pozwala na wyższą jakość wykonania, co w konsekwencji przełoży się na dłuższe użytkowanie nowej infrastruktury – wyjaśniają przedstawiciele austriackiego lotniska.

Lotnisko w Salzburgu jest popularne wśród turystów sportów zimowych z Wielkiej Brytanii. Do Wielkanocy realizowane były regularne loty z Belfastu, Birmingham, Bristolu, Edynburga, Gatwick, Leeds Bradford, Liverpoolu, Luton i Manchesteru.

Lotnisko znajduje się około 3 kilometry na południowy-zachód od centrum miasta i jest jednym z niewielu obsługiwanych przez trolejbusy. Jest to również jedno z niewielu lotnisk „kategorii C” w Europie, wymagające dodatkowych szkoleń dla pilotów.

Pierwszy lot na salzburskim lotnisku ma się odbyć 29 maja o godzinie 7.00. Będzie to rejs linii lotniczych Lufthansa do Frankfurtu. Następne loty wykonają linie lotnicze British Airways do Gatwick i Ryanair do Stansted.

Mediolan zamknięty od lipca

W lipcu lotnisko w Mediolanie zamknie się na trzy miesiące, co dotknie około 2,5 miliona pasażerów. Położony niecałe 10 km na wschód od centrum miasta port lotniczy zamknie się od 27 lipca do 27 października 2019 r. „z powodu napraw pasa startowego i modernizacji lotniska”.

Największą linią lotniczą w mediolańskim porcie lotniczym jest Alitalia, która cierpi na chroniczne problemy finansowe. Połączenie przewoźnika z mediolańskiego lotniska do Rzymu Fiumicino to spinner dla włoskiego przewoźnika, z dziewięcioma lotami każdego ranka.

Tymczasowa utrata węzła mediolańskiego prawdopodobnie przyspieszy przejście osób podróżujących służbowo na włoską kolej. Połączenia kolejowe pomiędzy dwoma największymi miastami Włoch znacznie się poprawiły, a podróż niektórymi z nich trwa mniej niż trzy godziny.

Loty przejmą dwa lotniska


Niektóre loty będą realizowane z lotniska Milan Malpensa, położonego około 50 km na północny zachód od miasta. Ale to lotnisko jest już drugim po Rzymie Fiumicino najbardziej ruchliwym we Włoszech i znajduje się na granicy swojej przepustowości.

Inne loty zostaną skierowane do portu lotniczego Bergamo, położonego 50 km na północ od Mediolanu, obecnie trzeciego najbardziej ruchliwego lotniska we Włoszech. Z Gatwick, od 1 września, będzie tam latać British Airways.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jak odgadnąć przyszłość rynku lotniczego

Biznes i przemysł

Jak odgadnąć przyszłość rynku lotniczego

Sebastian Gościniarek 26 grudnia 2019

Aplikacja Synchro XR pomoże również projektować lotniska

Infrastruktura i lotniska

Nowy pas na Szeremietiewie nie będzie w pełni eksploatowany?

Infrastruktura i lotniska

Stansted: Znamy wykonawcę budowy nowego terminalu

Infrastruktura i lotniska

Stansted: Znamy wykonawcę budowy nowego terminalu

Justyna Urbaniak 14 stycznia 2019

Nowe stanowisko postojowe samolotów w Katowicach

Infrastruktura i lotniska

Nowe stanowisko postojowe samolotów w Katowicach

Aleksander Domański 03 grudnia 2018

Radom: Przetarg na rozbudowę drogi startowej i ILS

Infrastruktura i lotniska

Radom: Przetarg na rozbudowę drogi startowej i ILS

Aleksander Domański 13 listopada 2018

Zobacz również:

Jak odgadnąć przyszłość rynku lotniczego

Biznes i przemysł

Jak odgadnąć przyszłość rynku lotniczego

Sebastian Gościniarek 26 grudnia 2019

Aplikacja Synchro XR pomoże również projektować lotniska

Infrastruktura i lotniska

Nowy pas na Szeremietiewie nie będzie w pełni eksploatowany?

Infrastruktura i lotniska

Stansted: Znamy wykonawcę budowy nowego terminalu

Infrastruktura i lotniska

Stansted: Znamy wykonawcę budowy nowego terminalu

Justyna Urbaniak 14 stycznia 2019

Nowe stanowisko postojowe samolotów w Katowicach

Infrastruktura i lotniska

Nowe stanowisko postojowe samolotów w Katowicach

Aleksander Domański 03 grudnia 2018

Radom: Przetarg na rozbudowę drogi startowej i ILS

Infrastruktura i lotniska

Radom: Przetarg na rozbudowę drogi startowej i ILS

Aleksander Domański 13 listopada 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5