Technologia New Distribution Capability (NDC) pozwala liniom lotniczym bezpośrednio dostarczać swoje oferty platformom do organizacji podróży. Dzięki temu rozwiązaniu osoby organizujące podróże samodzielnie korzystają z cen identycznych do tych prezentowanych na stronach przewoźników. Dodatkowo otrzymują bardziej precyzyjną informację o dostępności miejsc na pokładzie czy opłatach za bagaż. Grupa eSky jako pierwsza globalnie przeszła na model NDC Lufthansa Group.
Jak podaje komunikat prasowy, współpraca między Grupą eSky a przewoźnikami zrzeszonymi w Lufthansa Group to kolejny etap zacieśniania relacji partnerskich między firmami. Już w 2020 roku Grupa eSky jako jedna z pierwszych firm na świecie zdecydowała się na uzupełnienie dotychczasowych źródeł pozyskiwania ofert lotniczych o system NDC Lufthansa Group. Po jego wdrożeniu potroiła sprzedaż biletów na rejsy realizowane liniami niemieckiego potentata branży lotniczej. Natomiast ich udział w strukturze sprzedaży linii regularnych wzrósł z blisko 5 proc. w 2019 roku do prawie 14 proc. w 2022 r.
– Koncentrujemy się na rozwiązaniach przyszłości, które transformują branżę turystyczną i stawiają klienta na pierwszym miejscu. Model dystrybucji NDC jest jednym z elementów tej zmiany, a ścisła współpraca z Lufthansa Group to idealny przykład wspólnych działań na rzecz klientów linii lotniczych i internetowych biur podróży. Pokazujemy innym graczom na rynku, że współpraca na partnerskich zasadach oznacza wymierne korzyści dla wszystkich stron – podkreśla Jakub Bajorski, Chief Product Officer w Grupie eSky.
W wyniku bliskiej współpracy technologicznej i produktowej Grupa eSky przeszła na model sprzedaży biletów oferowanych przez Lufthansa Group wyłącznie za pośrednictwem technologii NDC. Dzięki temu klienci zyskują dostęp nie tylko do bezpośrednich cen w kanałach przewoźnika, ale też do wszystkich usług dodatkowych z portfolio takich linii jak Air Dolomiti, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings Discover, Lufthansa i SWISS. Chodzi m.in. o możliwość wykupienia bagażu rejestrowanego, dokładny wybór miejsc w samolocie i posiłków, a także wstęp do saloników biznesowych na lotnisku. Otwiera to też nowe możliwości w zakresie współpracy firm na innych obszarach – podaje eSky.
– Niezwykle cieszymy się z faktu, że Grupa eSky osiągnęła wyjątkowy poziom adopcji technologii NDC, sprzedając prawie wszystkie oferty linii lotniczych Lufthansa Group poprzez ten kanał. To kolejny kamień milowy w naszej współpracy. Grupa eSky wdrożyła zaawansowaną technologię dystrybucji i staje się pionierem w dostarczaniu klientom szerokiej gamy lotów i produktów dodatkowych linii zrzeszonych w Lufthansa Group – podkreśla Johannes Walter, Head of Channel Partners w Lufthansa Group.
W tej chwili eSky dystrybuuje oferty 35 linii lotniczych za pomocą NDC. Natomiast do końca 2023 r. technologia ta będzie odpowiadać za ok. połowę sprzedaży w segmencie regularnych linii lotniczych w serwisach Grupy eSky.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.