Partner serwisu
Biznes i przemysł

EASA proponuje ogólnounijne rozporządzenie w sprawie obsługi naziemnej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-04-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Welcome Airport Services

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
EASA proponuje ogólnounijne rozporządzenie w sprawie obsługi naziemnej
fot. Welcome Airport Services
Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) opublikowała pierwszy w historii wniosek dotyczący uregulowania obsługi naziemnej w portach lotniczych Unii Europejskiej. Propozycja EASA ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa, cyberbezpieczeństwa oraz spójności wszystkich działań operacyjnych. Nowe przepisy dotkną koło 300 tys. pracowników obsługi naziemnej, jednej z największych grup zawodowych w lotnictwie.

Obsługa naziemna obejmuje wszystkie czynności wykonywane na ziemi w celu przygotowania statku powietrznego i pasażerów do odlotu lub przylotu, tj. załadunek i rozładunek samolotu, boarding i deboarding podróżnych oraz wypychanie i holowanie statków powietrznych. Handling odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu płynności i bezpieczeństwa operacji lotniczych.

Do tej pory obsługa naziemna podlegała w dużej mierze samoregulacji oraz korzystała z praktyk rekomendowanych przez IATA. W większości przypadków ustalenia operacyjne, w tym mające wpływ na bezpieczeństwo, są ujęte jedynie w dwustronnych umowach o świadczenie usług między handlerami a przewoźnikami.

EASA ustanowi ramy prawne wspierające rozwój kultury bezpieczeństwa i pozwalające na skuteczną wymianę informacji na ten temat. Agencja chce wprowadzić system umożliwiający władzom sprawowanie nadzoru nad agentami handlingowymi oraz standaryzację procedur i szkoleń. Zdaniem EASA podjęte działania pozwolą na uniknięcie wielokrotnych weryfikacji tych samych działań oraz stopniowo zmniejszą liczbę audytów branżowych przeprowadzanych głównie przez operatorów statków powietrznych.

Nowe rozporządzenie będzie wymagało złożenia deklaracji przez podmioty świadczące obsługę naziemną o spełnieniu wymagań UE. Organizacje będą musiały udowodnić, że posiadają wdrożony system zarządzania bezpieczeństwem, odpowiednie szkolenia dla personelu, program utrzymania sprzętu, określone procedury oraz silną kulturę bezpieczeństwa.

Rozporządzenie zostanie opublikowane pod koniec 2024 r. lub na początku 2025 r. Zaplanowano trzyletni okres przejściowy na wdrożenie nowych wymagań. – W świecie lotnictwa cywilnego regulacje są potrzebne. Są barierą i pewną gwarancją, że dane granice nigdy nie zostaną przekroczone. Jednak przeregulowanie nie jest receptą. Jest takim samym zagrożeniem jak brak poszanowania reguł – powiedział Piotr Rotmański, prezes Welcome Airport Services.

16 kwietnia odbędzie się kolejne spotkanie Take Off. Z okazji jubileuszowej edycji, firma Welcome Airport Services dokonała zmian w formule wydarzenia, wydłużając czas trwania konferencji oraz zwiększając liczbę wystąpień. Co więcej, po raz pierwszy w historii cyklu zaproszono prelegenta spoza kraju.

– Obecność na naszej konferencji przedstawicielki EASA jest gwarancją najwyższego kalibru dyskusji i okazją do głębokiej analizy i interakcji na pograniczu reglamentacji i praktyki, co stanowi bezcenny aspekt w kontekście przyszłości lotnictwa – dodaje Marcin Osowski, Wiceprezes Welcome Airport Services.

Nowe regulacje mogą stanowić wyzwanie dla sektora obsługi naziemnej. W kontekście tych zmian Take Off z obecnością przedstawicielki EASA nabiera szczególnego znaczenia, stanowiąc platformę do głębokiej dyskusji.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Embraer: Pierwszy lot E-Jeta cargo E190F (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Embraer: Pierwszy lot E-Jeta cargo E190F (zdjęcia)

Piotr Bożyk 07 kwietnia 2024

Atlas Air rozważa duży zakup frachtowców A350F lub B777-8F

Biznes i przemysł

Airbus Beluga Transport. Pierwszy komercyjny lot pod nowym AOC

Biznes i przemysł

Zobacz również:

ITA Airways jak Alitalia. Kolejny rok, kolejna strata

Biznes i przemysł

ITA Airways jak Alitalia. Kolejny rok, kolejna strata

Mateusz Kieruzal 10 kwietnia 2024

Royal Jordanian odebrały pierwszego airbusa A321F

Biznes i przemysł

O’Leary: Nie ma problemu z bezpieczeństwem MAX-ów

Biznes i przemysł

O’Leary: Nie ma problemu z bezpieczeństwem MAX-ów

Mateusz Kieruzal 08 kwietnia 2024

Pozostałe z wątku:

Embraer: Pierwszy lot E-Jeta cargo E190F (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Embraer: Pierwszy lot E-Jeta cargo E190F (zdjęcia)

Piotr Bożyk 07 kwietnia 2024

Atlas Air rozważa duży zakup frachtowców A350F lub B777-8F

Biznes i przemysł

Airbus Beluga Transport. Pierwszy komercyjny lot pod nowym AOC

Biznes i przemysł

Zobacz również:

ITA Airways jak Alitalia. Kolejny rok, kolejna strata

Biznes i przemysł

ITA Airways jak Alitalia. Kolejny rok, kolejna strata

Mateusz Kieruzal 10 kwietnia 2024

Royal Jordanian odebrały pierwszego airbusa A321F

Biznes i przemysł

O’Leary: Nie ma problemu z bezpieczeństwem MAX-ów

Biznes i przemysł

O’Leary: Nie ma problemu z bezpieczeństwem MAX-ów

Mateusz Kieruzal 08 kwietnia 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5