Partner serwisu
Biznes i przemysł

EASA zniesie w tym tygodniu zakaz dla boeingów 737 MAX

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-01-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
EASA zniesie w tym tygodniu zakaz dla boeingów 737 MAX
fot. Piotr Bożyk
Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) jest gotowa już w tym tygodniu znieść 22-miesięczny zakaz lotów boeingami 737 MAX - informuje Agencja Reutera.

"Zielone światło" ze strony regulatora Starego Kontynentu to kluczowy krok w kierunku rozwiązania prawie dwuletniego kryzysu bezpieczeństwa po katastrofach Lion Air i Ethiopian Airlines, których przyczyną było wadliwe oprogramowanie systemu kontroli lotu (MCAS) najlepiej sprzedającego się odrzutowca.

Stany Zjednoczone jako pierwsze zniosły swój zakaz w listopadzie, a następnie uczyniły to Brazylia oraz Kanada. Problemem są wciąż Chiny. Państwo Środka, które jako pierwsze wprowadziło zakaz po drugiej katastrofie odrzutowca w marcu 2019 roku i gdzie trafiło, bądź trafi jedna czwarta sprzedanych B737 MAX, nie podało jeszcze konkretnej daty, kiedy samoloty producenta z Chicago będą mogły wrócić do obsługi pasażerów.

- EASA przejrzała opinie 38 ekspertów, które dokładnie przeanalizowaliśmy i wzięliśmy pod uwagę wszystkie sugestie. Nie wykryliśmy żadnych nowych problemów technicznych - wyznał Patrick Ky, prezes regulatora Starego Kontynentu. Jego oświadczenie nie spodobało się grupie, reprezentującej rodziny ofiar Lion Air i Ethiopian Airlines. Nazwali je "przedwczesnym, niewłaściwym, a nawet niebezpiecznym".

Analitycy awiacji oraz szefowie linii lotniczych są przekonani, że EASA, która reprezentuje 31 krajów z Europy, wyszła silniejsza z kryzysu, który podkopał przywództwo USA w dziedzinie bezpieczeństwa lotniczego. Amerykańskiej Federal Aviation Administration (FAA) zarzucono bowiem niedbały nadzór Boeinga przy pierwszej certyfikacji maszyn wersji 737 MAX i uleganiu presji ze strony producenta z Chicago.

EASA zapowiedziała jesienią ubiegłego roku własną kontrolę samolotu i przeglądu jego wszystkich krytycznych systemów, wykraczających daleko poza oprogramowanie MCAS, irytując w ten sposób Boeinga i niektórych amerykańskich urzędników. Podkreślono wówczas, że należy dokładnie zrozumieć przyczyny katastrof, wprowadzić niezbędne korekty konstrukcyjne i przeszkolić odpowiednio pilotów. - Uważamy teraz, że warunki zostały spełnione - oznajmił Ky. - Mając jednak w pamięci obie tragedie, zwiększymy nasz poziom zaangażowania w przyszłości - dodał szef EASA.

Eksperci rynku lotniczego są przekonani, że dokładniejsze kontrole regulatora Starego Kontynentu mogą znacznie spowolnić certyfikację samolotu B777X. FAA w ramach odwetu natomiast zwiększyć nadzór nad przyszłymi projektami francuskiego Airbusa.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2023

Boeing: Co FAA od nas chce?

Biznes i przemysł

Boeing: Co FAA od nas chce?

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Airbus: Beluga będzie oferować komercyjne loty cargo

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2023

Boeing: Co FAA od nas chce?

Biznes i przemysł

Boeing: Co FAA od nas chce?

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Airbus: Beluga będzie oferować komercyjne loty cargo

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5