Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

easyJet otworzyły nowe centrum operacyjne wyposażone w sztuczną inteligencję

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
25-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
easyJet otworzyły nowe centrum operacyjne wyposażone w sztuczną inteligencję
fot. Piotr Bożyk
Aby jeszcze lepiej zarządzać codziennym programem ok. 2 tys. lotów linie easyJet otworzyły w ostatnim tygodniu nowe zintegrowane centrum kontroli operacyjnej (Integrated Control Centre - ICC) w Luton. Jak podkreśla przewoźnik w nowym centrum w codziennych praktykach zastosowano także pomoc sztucznej inteligencji. Narzędzie o nazwie Jetstream pomoże w szybszym i lepszym podejmowaniu decyzji i przyczyni się poprawy jakości obsługi klienta.

Każdego dnia ponad 250 specjalistów pracuje w całodobowym centrum operacyjnym, zarządzając ponad 340 samolotami easyJet latającymi dla 300 tys. pasażerów do 35 krajów na ponad tysiącu tras do 155 lotnisk . W nowym, nowoczesnym obiekcie pracują eksperci, których zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego i terminowego startu i lądowania samolotów. Role w centrum obejmują planistów tras (dispatch), zespoły zapewniające prawidłowe przydzielanie pilotów i załóg do lotów (crew control), zespoły zajmujące się alokacją samolotów i ich konserwacją (operational/maintenance), a także komunikacją z klientami na żywo (customer care).

- Jesteśmy naprawdę zadowoleni, że nasze nowe centrum kontroli operacyjnej zostało uruchomione na czas przed rozpoczęciem piku sezonu letniego, zapewniając naszemu zespołowi operacyjnemu nowoczesny i dostosowany do potrzeb obiekt, z którego można zarządzać do 13 tys. lotów tygodniowo. W easyJet wcześnie dostrzegliśmy potencjał danych w zakresie poprawy obsługi klienta i wydajności operacyjnej, co może pomóc nam zapewnić lepsze wrażenia z lotów dla naszych pasażerów, załogi i pilotów. Choć nie zawsze można to zobaczyć, technologia już ciężko pracuje w powietrzu i na ziemi, pomagając nam dokładnie przewidzieć, jakiej żywności i napojów potrzebujemy na określonych trasach, minimalizując jej marnotrawstwo, wspomagając decyzje dotyczące spraw technicznych i pomagając nam zapewnić, że mamy odpowiednie samoloty na odpowiednich trasach, aby jak najlepiej dopasować się do popytu - skomentował Johan Lundgren, prezes easyJet.

Nowy obiekt ICC został tak zaprojektowany, aby zapewnić zespołowi spokojne otoczenie, w którym hałas jest ograniczony, jest naturalne światło dzienne z ciemnymi biurkami i indywidualnym oświetleniem biurek, dzięki czemu mogą stworzyć najlepsze dla siebie środowisko pracy, a także zupełnie nowy pokój wypoczynkowy z rozkładanymi fotelami i ciemnozielonymi ścianami i sufitami, które, jak udowodniono, zapewniają relaksujące środowisko.

- Nadal inwestujemy i pogłębiamy naszą wiedzę i wykorzystanie sztucznej inteligencji, z zespołem szybkiego wdrażania pracującym nad 250 przypadkami użycia na żywo w naszych operacjach i harmonogramowaniu, obsłudze klienta, doświadczeniach związanych z rezerwacjami i wakacjami easyJet - dodał Lundgren.

Przewoźnik zapewnił także zespołom nowe narzędzie generatywnej sztucznej inteligencji o nazwie Jetstream, które daje im natychmiastowy dostęp do zasad, procedur i informacji oraz umożliwia rozwiązywanie problemów operacyjnych. W nadchodzących miesiącach linia planuje, aby technologia oparta na sztucznej inteligencji znalazła się również w rękach załóg. To niestandardowe narzędzie zawiera informacje z ośmiu podręczników operacyjnych, aby pomóc ICC z bogactwem informacji, dzięki czemu około 3 tys. stron podręczników jest dostępnych na wyciągnięcie ręki, jak nigdy dotąd.

- Każdego dnia cały mój zespół jest odpowiedzialny i całkowicie skoncentrowany na bezpiecznym dostarczeniu ponad ćwierć miliona pasażerów do ich miejsc docelowych, poruszając się po wielu i różnorodnych wyzwaniach, jakie może przynieść ruchliwa i złożona przestrzeń powietrzna Europy. Zapewnienie naszym pracownikom generatywnych rozwiązań AI na wyciągnięcie ręki pomaga przyspieszyć podejmowanie decyzji w celu rozwiązywania problemów operacyjnych. Widzimy wiele sposobów dalszego rozwijania postępów, które już poczyniliśmy i ulepszenia ich w najbliższej przyszłości - powiedział Gill Baudot, dyrektor ds. siatki połączeń w easyJet.

Brytyjski przewoźnik twierdzi również, że sztuczna inteligencja zmienia zdolność pasażerów do latania tam, gdzie chcą i kiedy chcą. Jej predykcyjne właściwości są już wykorzystywane do zwalniania ponad miliona dodatkowych miejsc rocznie. Każdego miesiąca wiele samolotów jest zamienianych miejscami, dzięki czemu maszyny o większej pojemności (nawet o 50 miejsc więcej) rozmieszczane są tam, gdzie AI przewiduje dodatkowe zapotrzebowanie na miejsca na najpopularniejszych trasach. Jest to korzystne dla portfeli pasażerów, ponieważ dzięki większej liczbie miejsc dostępnych tam, gdzie jest popyt, mogą oni uzyskać miejsca po niższych cenach.

easyJet od wielu lat stosuje predykcyjną konserwację techniczną, co pozwala wskazać, kiedy dane części w samolocie należy wymienić, unikając w ten sposób opóźnień technicznych. Sztuczna inteligencja pomaga również linii z wyprzedzeniem przewidzieć, gdzie potrzebna jest załoga rezerwowa, minimalizując opóźnienia i koszty z tym związane.

Samoloty brytyjskiej linii są również wyposażone w nowe oprogramowanie, które pomaga im w interakcji w czasie rzeczywistym z kontrolą ruchu lotniczego w całej Europie. Sztuczna inteligencja pomaga precyzyjnie określać lokalizacje samolotów z większą dokładnością, pomagając przyspieszyć podróże i zmniejszyć emisje CO2.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowe kierunki i debiut easyJet w Afryce Zachodniej

Pasażer i linie lotnicze

Nowe kierunki i debiut easyJet w Afryce Zachodniej

Rafał Dybiński 22 maja 2024

easyJet odebrał 400. airbusa z rodziny A320

Pasażer i linie lotnicze

easyJet odebrał 400. airbusa z rodziny A320

Piotr Bożyk 14 kwietnia 2024

Rejsy easyJet połączą stolice Francji i Islandii. Siódma trasa z Rejkiawiku

Pasażer i linie lotnicze

Brytyjski easyJet połączy Amsterdam z Krakowem

Pasażer i linie lotnicze

Brytyjski easyJet połączy Amsterdam z Krakowem

Mateusz Kieruzal 29 lutego 2024

Airbus: easyJet zamawia 157 samolotów z rodziny A320neo

Pasażer i linie lotnicze

easyJet: 20 proc. naszej floty to samoloty z rodziny A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Nowe kierunki i debiut easyJet w Afryce Zachodniej

Pasażer i linie lotnicze

Nowe kierunki i debiut easyJet w Afryce Zachodniej

Rafał Dybiński 22 maja 2024

easyJet odebrał 400. airbusa z rodziny A320

Pasażer i linie lotnicze

easyJet odebrał 400. airbusa z rodziny A320

Piotr Bożyk 14 kwietnia 2024

Rejsy easyJet połączą stolice Francji i Islandii. Siódma trasa z Rejkiawiku

Pasażer i linie lotnicze

Brytyjski easyJet połączy Amsterdam z Krakowem

Pasażer i linie lotnicze

Brytyjski easyJet połączy Amsterdam z Krakowem

Mateusz Kieruzal 29 lutego 2024

Airbus: easyJet zamawia 157 samolotów z rodziny A320neo

Pasażer i linie lotnicze

easyJet: 20 proc. naszej floty to samoloty z rodziny A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5