Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

easyJet testuje nową farbę, która nieco zmniejsza wagę samolotu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
06-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
easyJet testuje nową farbę, która nieco zmniejsza wagę samolotu
fot. Piotr Bożyk
easyJet stał się pierwszą linią lotniczą na świecie, która testuje nową farbę o niższej wadze. Pomalowane nią samoloty umożliwią przewoźnikowi dalsze oszczędności na paliwie i zmniejszenie emisji CO2.

easyJet i firma Mankiewicz Aviation Coatings opracowali nowy system, który zmniejsza ilość farby potrzebnej wcześniej do stworzenia kultowych kolorów barw easyJet. Innowacyjne rozwiązanie zostało już zastosowane w 38 samolotach i będzie stopniowo wdrażane w całej flocie easyJet, a linia chce zakończyć transformację do 2030 r.

Podczas gdy lżejsza powłoka generuje stosunkowo niewielki wpływ na samolot, redukcja masy o około 27-28 kg, to w połączeniu z innymi metodami redukcji zużycia paliwa i stosowanymi w całej flocie, może stanowić kolejną ważną metodę redukcji emisji CO2 w sektorze i jest jedną z wielu inicjatyw, z których korzysta easyJet, aby skutecznie zmniejszyć emisje i spalanie paliwa.

- easyJet nieustannie bada i opracowuje innowacyjne rozwiązania w celu zmniejszenia wpływu naszej działalności. Chociaż stanowi to niewielką część większej strategii, opracowanie nowej lekkiej farby z naszymi partnerami z Mankiewicz Aviation Coatings jest przykładem tego, jak oceniamy każdą część naszej działalności, aby znaleźć wzrost wydajności, który pomoże nam osiągnąć tę misję - powiedział Lahiru Ranasinghe, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w easyJet.

38 samolotów easyJet, które zostały pokryte nową farbą, już teraz zapewnia oszczędność paliwa dzięki mniejszej wadze, a po wdrożeniu w całej flocie będzie to oznaczać zmniejszenie zużycia paliwa o 1 296 ton, a to z kolei odpowiada zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla o 4 095 ton.

- Cieszymy się, że byliśmy partnerem easyJet w zakresie powłok samolotów przez ostatnie 15 lat i mogliśmy pracować nad tym projektem opartym na zrównoważonym rozwoju. Dbałość o środowisko jest kluczową wartością firmy Mankiewicz, a możliwość ścisłej współpracy z easyJet w tym zakresie była bardzo satysfakcjonująca - powiedział Andrew Richardson, kierownik ds. sprzedaży lotniczej w Mankiewicz Aviation Coatings.

Wszystkie samoloty wyposażone w DPO oraz CDA

Od czasu uruchomienia planu działania na rzecz zerowej emisji netto dwa lata temu, easyJet nadal ciężko pracuje, aby znaleźć rozwiązania, które pomogą obniżyć emisję dwutlenku węgla w sektorze lotniczym. Brytyjski niskokosztowiec nie tylko zamawia nowe samoloty, ale także wyposażył swoje maszyny z rodziny A320 w Descent Profile Optimization (DPO) – pozwalające oszczędzać paliwo ulepszenie bazy danych pokładowego systemu zarządzania lotem (FMS) dotyczące profilu zniżania samolotu oraz Continuous Descent Approach (CDA), które polega na stałym zniżaniu w dolocie i podejściu do lądowania, co zmniejszają hałas na ziemi oraz emisję CO2.

Wraz z początkiem 2024 r. cała flota easyJet, licząca ponad 350 samolotów z rodziny A320 Airbusa, jest już wyposażona w DPO i dodatkowo w CDA.

Flota grupy easyJet

Flota całej grupy easyJet składa się z 353 airbusów: 82 A319, 180 A320, 72 A320neo oraz 19 A321neo. Maszyny easyJet latają na ponad 130 europejskich lotnisk w 31 krajach, obsługując ponad 1 000 tras. Przewoźnik oczekuje na dostawę 460 samolotów: 195 airbusów A320neo oraz 267 A321neo.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Etihad: Pierwszy D-Check B787 na samolocie PLL LOT

Biznes i przemysł

Etihad: Pierwszy D-Check B787 na samolocie PLL LOT

Piotr Bożyk 06 stycznia 2025

Modyfikacja policyjnych S-70i Black Hawk

Biznes i przemysł

Modyfikacja policyjnych S-70i Black Hawk

Piotr Bożyk 05 stycznia 2025

8. BLTr: 100 tys. godzin nalotu polskich C295M

Biznes i przemysł

8. BLTr: 100 tys. godzin nalotu polskich C295M

Piotr Bożyk 04 stycznia 2025

Zobacz również:

8. BLTr: 100 tys. godzin nalotu polskich C295M

Biznes i przemysł

8. BLTr: 100 tys. godzin nalotu polskich C295M

Piotr Bożyk 04 stycznia 2025

airBaltic tnie letnią siatkę. Powodem problemy z silnikami PW w A220

Pasażer i linie lotnicze

Korean Air odebrał pierwsze dwa airbusy A350

Pasażer i linie lotnicze

Korean Air odebrał pierwsze dwa airbusy A350

Piotr Bożyk 01 stycznia 2025

Pozostałe z wątku:

Etihad: Pierwszy D-Check B787 na samolocie PLL LOT

Biznes i przemysł

Etihad: Pierwszy D-Check B787 na samolocie PLL LOT

Piotr Bożyk 06 stycznia 2025

Modyfikacja policyjnych S-70i Black Hawk

Biznes i przemysł

Modyfikacja policyjnych S-70i Black Hawk

Piotr Bożyk 05 stycznia 2025

8. BLTr: 100 tys. godzin nalotu polskich C295M

Biznes i przemysł

8. BLTr: 100 tys. godzin nalotu polskich C295M

Piotr Bożyk 04 stycznia 2025

Zobacz również:

8. BLTr: 100 tys. godzin nalotu polskich C295M

Biznes i przemysł

8. BLTr: 100 tys. godzin nalotu polskich C295M

Piotr Bożyk 04 stycznia 2025

airBaltic tnie letnią siatkę. Powodem problemy z silnikami PW w A220

Pasażer i linie lotnicze

Korean Air odebrał pierwsze dwa airbusy A350

Pasażer i linie lotnicze

Korean Air odebrał pierwsze dwa airbusy A350

Piotr Bożyk 01 stycznia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5